Geçtiğimiz yıl ve bu yıl için internet gündemine en çok tutunmayı başaran konu SSL sertifikası kullanmak ve HTTPS protokolüne geçiş yapmak oldu. Yayıncıların büyük bir bölümü SSL sertifikasını satın alıp HTTPS’e geçiş yapsa da geçiş yapmak için bekleyen hala kocaman bir Webmaster kitlesi mevcut. Belki o beklediğiniz geçiş süreci için şimdi kolları sıvamanın tam vakti olabilir.
SSL sertifikası ve HTTPS protokolünü kullanmak bir nevi internet sitelerinin kimliklerini doğrulor ve sunduğu korunaklı sayfalarla kullanıcıların aklında güvenliklerine dair soru işareti kalmaması veya en aza inmesini sağlıyor. Eskiden beri SSL sertifikalarını sadece büyük servisler ve e-ticaret ya da ödeme sayfasına sahip olan internet siteleri tarafından kullanıyordu. Görünen o ki, yakın gelecekte ödeme sayfasına sahip olmasanız ve kuru kuruya bir blog olsanız da SSL sertifikası kullanıp HTTPS’e geçmeniz gerekecek.
Eğer siz de hala HTTPS’e karşı mesafesini koruyan kullanıcılardansanız, HTTPS’e geçiş yapmamanız durumunda muhtemelen sahip olacağınız bu 4 dezavantajla şimdiden tanışıp kaynaşmaya başlayabilirsiniz;
#1- SEO HTTPS Sayfaları Daha Çok Sevecek
HTTPS’e geçmek için belki en önemli neden Google, Bing, Yandex ve diğer arama motorları olabilir. Google’ın özellikle yaptığı son Chrome hamlesinden sonra Google’ın HTTPS kullanmayan internet sitelerini eskisi gibi bağrına basmayacağı aşikar. Google bunu doğrudan doğruya açıklamasa bile kullanıcı deneyimi çıkarımından yola çıkarak HTTPS kullanan internet sitelerinin mobil ve masaüstü arama sonuçlarında daha üst sıralarda olma şansının artacağı kesin.
Peki, neden?
En önemli neden Google’ın da diğer internet şirketleri gibi artık SSL sertifikası kullanan ve kullanıcıları kimlik avından uzak tutan internet sitelerini korumak istemesi. Hepsi bu kadar da değil, Google bir arama motoru ve onu siz de kullanıyorsunuz şimdi kendinize şu soruyu sorun;
Google, arama sonuçlarında sizi sürekli SSL sertifikası ve HTTPS kullanan sayfalar yerine HTTP kullanan sayfalara yönlendirseydi ne düşünürdünüz? Ya Google’ın SSL konusundaki tutumu sammiyetsiz ya da Google sizi güvensiz sayfalara yönlendiriyor. Sizce Google kullanıcılarına Chrome güncellemesi sonrası bunu yapar mı?
Google oyun masasında eli en güçlü oyuncu, diğer arama motorları da her zaman olduğu gibi onu takip edecek ve kendini Google’a göre düzenleyecektir. Kısacası HTTPS, bir sertifikayla tüm arama motorlarını vurmak demek oluyor.
#2- HTTP/2 Protokolü Sadece HTTPS Sitelerde Kullanılabiliyor
HTTP/2 Protokolünü en basit şekilde HTTP’nin bir yeni sürüm protokolü olarak açıklayabiliriz. Bu protokol eski sürüme oranla çok daha fazla avantaja sahip ve başta Google Chrome olmak üzere Opera, Firefox, Internet Explorer 11, Safari, Amazon Silk ve Edge internet tarayıcılarının tümü HTTP/2’nin standartlaştırılmasını destekliyor.
HTTP/2 Protokolünün birçok avantajı mevcut ancak en önemlisi HTTP/2 internet siteleri için daha fazla hız anlamına geliyor. SEO da dahil olmak üzere internet sitesinin hızının günümüzde ne kadar önemli olduğunu göz önüne alacak olursak HTTP/2 protokolünün bizim için ne kadar önemli olduğunu vurgulayabiliriz.
HTTPS kullanmayan internet siteleri mi? Onlar maalesef bu güzel avantajdan mahrum kalacak.
#3- İnternet Tarayıcıları Gulyabani Olabilir!
Google Chrome’un malum güncellemesi dahil olmak üzere tüm internet tarayıcıları, HTTPS kullanmayan internet sitelerini öcü ve gulyabani olarak gösterecek/gösteriyor. Sen ben işin içerisinde olduğumuz için HTTPS kullanmayan ve sadece içerik yayını yapan sitelerin ne kadar tehlikeli olup olmayacağını biliyoruz ancak son kullanıcılar bu konuda bizler kadar bilgili değil.
Haliyle insanlar bir internet sitesini ziyaret ettiğinde arama çubuğunun yanında yer alıp kabak gibi görünen “Bu site güvenli değil” uyarısına kulak kabartacaktır. Bu da HTTPS kullanmayan internet sitelerinin kısa süre içinde son kullanıcının gözünde birer gulyabani, öcü ıııhk kakaya dönüşeceğinin en önemli ispatı.
#4- Kullanıcılar Popüler Kaynakları Tercih Edebilir
İnsanlar artık interneti eskiden olduğu kadar güvenli bulmuyor. Tercih ettikleri bilgi ve içerik kaynaklarını ince eleyip sık dokuyarak tercih ediyor. SSL ve HTTPS kullanan internet siteleri de bu aşamada çok daha avantajlı olan internet siteleri olmayı başarıp bir adım öne çıkıyor.
Tüm popüler internet sitelerinin (WM Aracı dahil) SSL sertifikası kullanıp, kullanıcılara HTTPS protokolünü sunduğunu düşünecek olursak HTTP protokolü kullanan internet sitelerinin şansı düşüyor. Kullanıcılar sürekli popüler servislerin SSL kullandığını fark edip, arama sonuçlarında dahi HTTPS kullanan internet sitelerini ziyaret etmeyi tercih edebilir.
Sonuç:
Şimdi veya daha sonra olması fark etmez. Yapılan bunca güncelleme, arama motorlarının tutumu, kullanıcı faktörü gibi kriterler düşünüldüğünde SSL’e ihtiyacınız olmasa bile SSL’e geçmeniz ve bu dezavantajları avantaja dönüştürmeniz gerekecek.
Siz SSL ve HTTPS’e geçiş yaptınız mı? Ya da yakın zamanda geçiş yapmayı düşünüyor musunuz?
Alıntıdır...
SSL sertifikası ve HTTPS protokolünü kullanmak bir nevi internet sitelerinin kimliklerini doğrulor ve sunduğu korunaklı sayfalarla kullanıcıların aklında güvenliklerine dair soru işareti kalmaması veya en aza inmesini sağlıyor. Eskiden beri SSL sertifikalarını sadece büyük servisler ve e-ticaret ya da ödeme sayfasına sahip olan internet siteleri tarafından kullanıyordu. Görünen o ki, yakın gelecekte ödeme sayfasına sahip olmasanız ve kuru kuruya bir blog olsanız da SSL sertifikası kullanıp HTTPS’e geçmeniz gerekecek.
Eğer siz de hala HTTPS’e karşı mesafesini koruyan kullanıcılardansanız, HTTPS’e geçiş yapmamanız durumunda muhtemelen sahip olacağınız bu 4 dezavantajla şimdiden tanışıp kaynaşmaya başlayabilirsiniz;
#1- SEO HTTPS Sayfaları Daha Çok Sevecek
HTTPS’e geçmek için belki en önemli neden Google, Bing, Yandex ve diğer arama motorları olabilir. Google’ın özellikle yaptığı son Chrome hamlesinden sonra Google’ın HTTPS kullanmayan internet sitelerini eskisi gibi bağrına basmayacağı aşikar. Google bunu doğrudan doğruya açıklamasa bile kullanıcı deneyimi çıkarımından yola çıkarak HTTPS kullanan internet sitelerinin mobil ve masaüstü arama sonuçlarında daha üst sıralarda olma şansının artacağı kesin.
Peki, neden?
En önemli neden Google’ın da diğer internet şirketleri gibi artık SSL sertifikası kullanan ve kullanıcıları kimlik avından uzak tutan internet sitelerini korumak istemesi. Hepsi bu kadar da değil, Google bir arama motoru ve onu siz de kullanıyorsunuz şimdi kendinize şu soruyu sorun;
Google, arama sonuçlarında sizi sürekli SSL sertifikası ve HTTPS kullanan sayfalar yerine HTTP kullanan sayfalara yönlendirseydi ne düşünürdünüz? Ya Google’ın SSL konusundaki tutumu sammiyetsiz ya da Google sizi güvensiz sayfalara yönlendiriyor. Sizce Google kullanıcılarına Chrome güncellemesi sonrası bunu yapar mı?
Google oyun masasında eli en güçlü oyuncu, diğer arama motorları da her zaman olduğu gibi onu takip edecek ve kendini Google’a göre düzenleyecektir. Kısacası HTTPS, bir sertifikayla tüm arama motorlarını vurmak demek oluyor.
#2- HTTP/2 Protokolü Sadece HTTPS Sitelerde Kullanılabiliyor
HTTP/2 Protokolünü en basit şekilde HTTP’nin bir yeni sürüm protokolü olarak açıklayabiliriz. Bu protokol eski sürüme oranla çok daha fazla avantaja sahip ve başta Google Chrome olmak üzere Opera, Firefox, Internet Explorer 11, Safari, Amazon Silk ve Edge internet tarayıcılarının tümü HTTP/2’nin standartlaştırılmasını destekliyor.
HTTP/2 Protokolünün birçok avantajı mevcut ancak en önemlisi HTTP/2 internet siteleri için daha fazla hız anlamına geliyor. SEO da dahil olmak üzere internet sitesinin hızının günümüzde ne kadar önemli olduğunu göz önüne alacak olursak HTTP/2 protokolünün bizim için ne kadar önemli olduğunu vurgulayabiliriz.
HTTPS kullanmayan internet siteleri mi? Onlar maalesef bu güzel avantajdan mahrum kalacak.
#3- İnternet Tarayıcıları Gulyabani Olabilir!
Google Chrome’un malum güncellemesi dahil olmak üzere tüm internet tarayıcıları, HTTPS kullanmayan internet sitelerini öcü ve gulyabani olarak gösterecek/gösteriyor. Sen ben işin içerisinde olduğumuz için HTTPS kullanmayan ve sadece içerik yayını yapan sitelerin ne kadar tehlikeli olup olmayacağını biliyoruz ancak son kullanıcılar bu konuda bizler kadar bilgili değil.
Haliyle insanlar bir internet sitesini ziyaret ettiğinde arama çubuğunun yanında yer alıp kabak gibi görünen “Bu site güvenli değil” uyarısına kulak kabartacaktır. Bu da HTTPS kullanmayan internet sitelerinin kısa süre içinde son kullanıcının gözünde birer gulyabani, öcü ıııhk kakaya dönüşeceğinin en önemli ispatı.
#4- Kullanıcılar Popüler Kaynakları Tercih Edebilir
İnsanlar artık interneti eskiden olduğu kadar güvenli bulmuyor. Tercih ettikleri bilgi ve içerik kaynaklarını ince eleyip sık dokuyarak tercih ediyor. SSL ve HTTPS kullanan internet siteleri de bu aşamada çok daha avantajlı olan internet siteleri olmayı başarıp bir adım öne çıkıyor.
Tüm popüler internet sitelerinin (WM Aracı dahil) SSL sertifikası kullanıp, kullanıcılara HTTPS protokolünü sunduğunu düşünecek olursak HTTP protokolü kullanan internet sitelerinin şansı düşüyor. Kullanıcılar sürekli popüler servislerin SSL kullandığını fark edip, arama sonuçlarında dahi HTTPS kullanan internet sitelerini ziyaret etmeyi tercih edebilir.
Sonuç:
Şimdi veya daha sonra olması fark etmez. Yapılan bunca güncelleme, arama motorlarının tutumu, kullanıcı faktörü gibi kriterler düşünüldüğünde SSL’e ihtiyacınız olmasa bile SSL’e geçmeniz ve bu dezavantajları avantaja dönüştürmeniz gerekecek.
Siz SSL ve HTTPS’e geçiş yaptınız mı? Ya da yakın zamanda geçiş yapmayı düşünüyor musunuz?
Alıntıdır...