- Bu kurallar destek.10tl.net forumu görevlileri için geçerlidir. Diğer forumların kuralları, ayrı olarak "Forum açma kuralları" bölümünde verilmiştir. Forum üyeleri için kurallar ise ayrıca başka yerde verilmişti.
1. Öncelikle, buradaki kurallar geçerlidir. Eğer önceden yazan kurallarla burası arasında çelişme varsa, burası önceliklidir. (Aslında bu kurallar eskiden de buna benzerdi, ancak burada daha net olarak yazıldı)
2. Gönüllülük: Tüm görevliler burada gönüllü olarak çalışmaktadırlar. Kimseye bir taahhütte bulunmuyoruz, yani hiçbir söz vermiyoruz. Burada kendi hür iradenizle, zevkle veya birşekilde çalışacaksanız, buyurun çalışın. Değilse, kimse sizi zorlamıyor, size birşey sözü de vermiyorum. Aynı şekilde, size verilen görevde ilelebed kalma sözü de vermiyorum. Hiçbir zaman, reel hayattaki işlerinizi (iş, okul v.b.), buradaki şeyler yüzünden aksatmayınız.
3. Size görev/rütbe/makam verildiği gibi, aynı şekilde alınabilir de. Bunun için -size göre- geçerli bir sebep olmasına da gerek yok. Yani, size göre tamamen geçersiz bir sebep de olabilir. Zaten insanlar çoğunlukla kendilerini haklı gördüğünden, size bu karar yanlış/gereksiz/haksız gelebilir. Yani, gerekli gördüğümüzde, herhangi bir açıklama yapma zorunluluğumuz olmadan, o rütbeyi sizden alabiliriz. Bir miktar açıklama yapabiliriz, ama buna mecbur da değiliz.
4. Genel olarak, görevlilerin yaptıkları işleri (kullanıcıları uyarma, banlama ve diğer..) ben (ve diğer adminler) direk olarak müdahale etmemeye, onların yaptığı işi çiğnememeye çalışırım(z). Ancak, gerekli gördüğümüz durumlarda, direk müdahale hakkını da saklı tutuyoruz. Gerekirse size haber vererek, ya da haber vermeden, yaptığınız işlemi geri alabiliriz, hatta, çok haksız bir işlem yaptıysanız, size uyarı verebilir, ya da rütbenizi düşürebiliriz ya da tamamen alabiliriz (önceden uyararak ya da duruma göre uyarmadan). Yani, daha somut olarak, "benim yaptığım işlemi niye iptal ettiniz, niye şunu şöyle yaptınız" diyerek bizim yönetim hakkımızı elimizden alamazsınız, kendi rütbenizi bizden üstün göremezsiniz. Bizim yaptığımız işlemin sebebini, özelden görüşebilir, sebebini sorabilirsiniz, hatta eleştirebilirsiniz ama, son kararı biz veririz (Sırayla önce kurucu admin, diğer adminler ve üst görevliler).
Bu aynı zamanda bir üyeyi cezalandırırken, banlarken, daha dikkatli olunmasını sağlayacaktır.
5. Forumumuzda, spam ve multi hesap haricinde, kalıcı ban yoktur. En yüksek ceza 6 aydır. Bir üye ne yaparsa yapsın, 6 aydan fazla ceza verilmez (ilk seferde). Aynı şeyi inadına ve bilerek yapan üye için, diğer görevliler ve üst yönetimle görüşerek, uygun başka işlemler yapılabilir. (Dikkat! direk 6 ay ceza verin demiyoruz, en fazla ceza 6 ay.. hatta, küçük olaylar için1-2 haftayı geçmemenizi öneririm)
Yanlış anlamalar ya da hatalı işlemlere karşı, banlanan hesabını kurtarmak için açılan multi hesaplar (birnevi yedek hesap) kapatılmaz, önce o şahsın itirazı dinlenir. Eğer o hesapta da tatsız şeyler olursa ozaman kapatılabilir. Şahsın ana hesabı açılınca, yedek hesap kapatılır. Bir kişiye ait iki hesap aynı anda açık kalmasa iyi olur.
(Hangi davranışa yaklaşık nekadar ban verileceği ayrıca ilerde duyurulabilir. Duyurulana kadar, şimdiye kadarki uygulamalara göre makul mantıklı olarak davranınız, aşırıya kaçmayınız)
6. Hiçbir görevlinin, hiçbir üyeyi, üye haksız bile olsa, aşağılama, hakaret etme v.b. hakkı yoktur. Görevliler soğukkanlı, sabırlı ve tarafsız olmalılar, her tartışmanın direk içine girmemeliler.
7. Üyeler, bu forumda yaptıkları davranışlarından sorumludur. Hiçbir üyeyi, başka internet ortamlarında, sosyal medya, chat sunucuları v.b. yerlerde yaptıkları uygunsuz davranışlarından ötürü cezalandıramazsınız. Zira o ortamların kontrolü bizde değildir, oraları biz takip de edemeyiz, o nedenle adaletli düşünme/karar verme mümkün değildir.
Benzer şekilde, üyelerin uygunsuz cevaplarına ceza verilirken, onları buna iten tüm yazışmalar/olaylar da incelenmelidir. Yani, sadece "üye uygunsuz yazı yazdı" deniyorsa, ama, ona karşı yapılan uygunsuzluklar gözardı ediliyorsa, burada bir sorun vardır. Üyeyi bu duruma sürüklememek lazım.
8. Tüm görevlilerin az da olsa paylaşım yapma, foruma faydalı paylaşımlarda bulunma görevi, bu işin bir doğası ve gereğidir. Uzun zamandır hiç ya da çok az paylaşım yapan, ya da kimseye yardımcı olmayan görevlilerin görevi alınabilir ya da rütbesi düşürülebilir.
9. Özellikle üst yönetime geçen görevlilerin, forumda siyasi konulara/tartışmalara girmemesini, hatta başka tartışmalarda da taraf olmamasını öneririm. Çünkü, hakem konumundaki kişiler, bir tartışmada taraf olmamalı, mantıken.
10. Öfke ile yöneticilik aynı anda olmaz. Bu forumda öfkeli, ani çıkışlar yapan, soğukkanlılığını koruyaman görevli tercih etmiyorum. Eğer görevli olmaya talipseniz, öfkenizi kontrol altına almayı öğrenmelisiniz. Soğukanlı, tarafsız ve adil olmalısınız. Burası kin gütme, intikam alma, şahsi hesaplaşmalarınızı yapma/halletme, tatmin olma yeri değildir.
11. Görevinden ayrılan ya da alınan görevli, tekrar görev almak isterse, aynı pozisyondan başlatılmaz. Öncelikle, daha düşük görevlerden doğru yükselerek oraya gelmesi gerekir. Güven ilişkisine göre, bazı basamakların hızlı geçilmesi, üst görevlinin insiyatifindedir. Aynı zamanda, aslolan, bir göreve talip olanın, birtakım çalışmalar yaparak oraya gelmesidir. Hiç çalışma yapılmadan ünvan yükseltilmesi genelde yapılmaz.
- Zaman zaman Görevlilere yapılan uyarıları, hatırlatmaları da takip etmeyi unutmayınız. Zira zaman içinde yeni durumlar ortaya çıkabilmektedir.
- Diğer eskiden geçerli olan kurallar ve uygulamalar (burasıyla çelişmeyenler) aynen devam etmektedir, Üyelere yardım, forumda aktif olma v.b.
- Şuanda bulunan (ve ilerde olacak) tüm görevlilerin bu kuralları kabul ettiğini varsayıyorum. Kabul etmeyenler, bana ÖM atarark bunu haber verirlerse, onların görevlerini alabilirim.
- Konuda ilerleyen günlerde/haftalarda da küçük düzenlemeler yapabilirim. Büyük değişiklik yaparsam, ayrıca konunun altına bilgi yazarım ki daha rahat farkedilsin.
- Grubu, yetkisi ne olursa olsun, bir kişi kendine verilen yetkiyi kötüye kullanırsa, gereken cevap verilir. "Yetkim vardı yaptım" diyemez. Yetkiniz varsa, sorumluluğunuz da var.
- Bu kurallarda çok bariz bir yanlışlık/hata/mantıksız bir durum görüyorsanız bana ÖM atın, gerekirse düzeltirim.
Buraya da bi göz atabilirsiniz: https://destek.10tl.net/showthread.php?tid=99653
1. Öncelikle, buradaki kurallar geçerlidir. Eğer önceden yazan kurallarla burası arasında çelişme varsa, burası önceliklidir. (Aslında bu kurallar eskiden de buna benzerdi, ancak burada daha net olarak yazıldı)
2. Gönüllülük: Tüm görevliler burada gönüllü olarak çalışmaktadırlar. Kimseye bir taahhütte bulunmuyoruz, yani hiçbir söz vermiyoruz. Burada kendi hür iradenizle, zevkle veya birşekilde çalışacaksanız, buyurun çalışın. Değilse, kimse sizi zorlamıyor, size birşey sözü de vermiyorum. Aynı şekilde, size verilen görevde ilelebed kalma sözü de vermiyorum. Hiçbir zaman, reel hayattaki işlerinizi (iş, okul v.b.), buradaki şeyler yüzünden aksatmayınız.
3. Size görev/rütbe/makam verildiği gibi, aynı şekilde alınabilir de. Bunun için -size göre- geçerli bir sebep olmasına da gerek yok. Yani, size göre tamamen geçersiz bir sebep de olabilir. Zaten insanlar çoğunlukla kendilerini haklı gördüğünden, size bu karar yanlış/gereksiz/haksız gelebilir. Yani, gerekli gördüğümüzde, herhangi bir açıklama yapma zorunluluğumuz olmadan, o rütbeyi sizden alabiliriz. Bir miktar açıklama yapabiliriz, ama buna mecbur da değiliz.
4. Genel olarak, görevlilerin yaptıkları işleri (kullanıcıları uyarma, banlama ve diğer..) ben (ve diğer adminler) direk olarak müdahale etmemeye, onların yaptığı işi çiğnememeye çalışırım(z). Ancak, gerekli gördüğümüz durumlarda, direk müdahale hakkını da saklı tutuyoruz. Gerekirse size haber vererek, ya da haber vermeden, yaptığınız işlemi geri alabiliriz, hatta, çok haksız bir işlem yaptıysanız, size uyarı verebilir, ya da rütbenizi düşürebiliriz ya da tamamen alabiliriz (önceden uyararak ya da duruma göre uyarmadan). Yani, daha somut olarak, "benim yaptığım işlemi niye iptal ettiniz, niye şunu şöyle yaptınız" diyerek bizim yönetim hakkımızı elimizden alamazsınız, kendi rütbenizi bizden üstün göremezsiniz. Bizim yaptığımız işlemin sebebini, özelden görüşebilir, sebebini sorabilirsiniz, hatta eleştirebilirsiniz ama, son kararı biz veririz (Sırayla önce kurucu admin, diğer adminler ve üst görevliler).
Bu aynı zamanda bir üyeyi cezalandırırken, banlarken, daha dikkatli olunmasını sağlayacaktır.
5. Forumumuzda, spam ve multi hesap haricinde, kalıcı ban yoktur. En yüksek ceza 6 aydır. Bir üye ne yaparsa yapsın, 6 aydan fazla ceza verilmez (ilk seferde). Aynı şeyi inadına ve bilerek yapan üye için, diğer görevliler ve üst yönetimle görüşerek, uygun başka işlemler yapılabilir. (Dikkat! direk 6 ay ceza verin demiyoruz, en fazla ceza 6 ay.. hatta, küçük olaylar için1-2 haftayı geçmemenizi öneririm)
Yanlış anlamalar ya da hatalı işlemlere karşı, banlanan hesabını kurtarmak için açılan multi hesaplar (birnevi yedek hesap) kapatılmaz, önce o şahsın itirazı dinlenir. Eğer o hesapta da tatsız şeyler olursa ozaman kapatılabilir. Şahsın ana hesabı açılınca, yedek hesap kapatılır. Bir kişiye ait iki hesap aynı anda açık kalmasa iyi olur.
(Hangi davranışa yaklaşık nekadar ban verileceği ayrıca ilerde duyurulabilir. Duyurulana kadar, şimdiye kadarki uygulamalara göre makul mantıklı olarak davranınız, aşırıya kaçmayınız)
6. Hiçbir görevlinin, hiçbir üyeyi, üye haksız bile olsa, aşağılama, hakaret etme v.b. hakkı yoktur. Görevliler soğukkanlı, sabırlı ve tarafsız olmalılar, her tartışmanın direk içine girmemeliler.
7. Üyeler, bu forumda yaptıkları davranışlarından sorumludur. Hiçbir üyeyi, başka internet ortamlarında, sosyal medya, chat sunucuları v.b. yerlerde yaptıkları uygunsuz davranışlarından ötürü cezalandıramazsınız. Zira o ortamların kontrolü bizde değildir, oraları biz takip de edemeyiz, o nedenle adaletli düşünme/karar verme mümkün değildir.
Benzer şekilde, üyelerin uygunsuz cevaplarına ceza verilirken, onları buna iten tüm yazışmalar/olaylar da incelenmelidir. Yani, sadece "üye uygunsuz yazı yazdı" deniyorsa, ama, ona karşı yapılan uygunsuzluklar gözardı ediliyorsa, burada bir sorun vardır. Üyeyi bu duruma sürüklememek lazım.
8. Tüm görevlilerin az da olsa paylaşım yapma, foruma faydalı paylaşımlarda bulunma görevi, bu işin bir doğası ve gereğidir. Uzun zamandır hiç ya da çok az paylaşım yapan, ya da kimseye yardımcı olmayan görevlilerin görevi alınabilir ya da rütbesi düşürülebilir.
9. Özellikle üst yönetime geçen görevlilerin, forumda siyasi konulara/tartışmalara girmemesini, hatta başka tartışmalarda da taraf olmamasını öneririm. Çünkü, hakem konumundaki kişiler, bir tartışmada taraf olmamalı, mantıken.
10. Öfke ile yöneticilik aynı anda olmaz. Bu forumda öfkeli, ani çıkışlar yapan, soğukkanlılığını koruyaman görevli tercih etmiyorum. Eğer görevli olmaya talipseniz, öfkenizi kontrol altına almayı öğrenmelisiniz. Soğukanlı, tarafsız ve adil olmalısınız. Burası kin gütme, intikam alma, şahsi hesaplaşmalarınızı yapma/halletme, tatmin olma yeri değildir.
11. Görevinden ayrılan ya da alınan görevli, tekrar görev almak isterse, aynı pozisyondan başlatılmaz. Öncelikle, daha düşük görevlerden doğru yükselerek oraya gelmesi gerekir. Güven ilişkisine göre, bazı basamakların hızlı geçilmesi, üst görevlinin insiyatifindedir. Aynı zamanda, aslolan, bir göreve talip olanın, birtakım çalışmalar yaparak oraya gelmesidir. Hiç çalışma yapılmadan ünvan yükseltilmesi genelde yapılmaz.
- Zaman zaman Görevlilere yapılan uyarıları, hatırlatmaları da takip etmeyi unutmayınız. Zira zaman içinde yeni durumlar ortaya çıkabilmektedir.
- Diğer eskiden geçerli olan kurallar ve uygulamalar (burasıyla çelişmeyenler) aynen devam etmektedir, Üyelere yardım, forumda aktif olma v.b.
- Şuanda bulunan (ve ilerde olacak) tüm görevlilerin bu kuralları kabul ettiğini varsayıyorum. Kabul etmeyenler, bana ÖM atarark bunu haber verirlerse, onların görevlerini alabilirim.
- Konuda ilerleyen günlerde/haftalarda da küçük düzenlemeler yapabilirim. Büyük değişiklik yaparsam, ayrıca konunun altına bilgi yazarım ki daha rahat farkedilsin.
- Grubu, yetkisi ne olursa olsun, bir kişi kendine verilen yetkiyi kötüye kullanırsa, gereken cevap verilir. "Yetkim vardı yaptım" diyemez. Yetkiniz varsa, sorumluluğunuz da var.
- Bu kurallarda çok bariz bir yanlışlık/hata/mantıksız bir durum görüyorsanız bana ÖM atın, gerekirse düzeltirim.
Buraya da bi göz atabilirsiniz: https://destek.10tl.net/showthread.php?tid=99653
----------------
"Ana prensibimiz insana saygı" dedik, kimileri bunu yanlış anladı, sürekli tepemize çıktı.
Bundan sonra ana prensibim: "isteyen istediği yere gitsin". Forumda sürekli negatif enerji yayanları, hakaret edenleri ya da hakaretimsi yazanları dahi banlayacağım. Forumda etkileşim azalacakmış umuruda değil. Yıllarca negatif enerjili insanlara katlandığım yeter..
Sonra duymadım, bilmiyordum yok..
Önemli konular listesi: https://destek.10tl.net/showthread.php?tid=99072
Android 10tl programı: https://destek.10tl.net/showthread.php?tid=98074
Görevli kuralları: https://destek.10tl.net/showthread.php?tid=99597
10tl.net Geneli (Forum açma v.b.) Kurallar: https://destek.10tl.net/showthread.php?tid=25433
https://twitter.com/10tlnet
https://discord.gg/fUC7A2W
info (at.) 10tl.net
"Ana prensibimiz insana saygı" dedik, kimileri bunu yanlış anladı, sürekli tepemize çıktı.
Bundan sonra ana prensibim: "isteyen istediği yere gitsin". Forumda sürekli negatif enerji yayanları, hakaret edenleri ya da hakaretimsi yazanları dahi banlayacağım. Forumda etkileşim azalacakmış umuruda değil. Yıllarca negatif enerjili insanlara katlandığım yeter..
Sonra duymadım, bilmiyordum yok..
Önemli konular listesi: https://destek.10tl.net/showthread.php?tid=99072
Android 10tl programı: https://destek.10tl.net/showthread.php?tid=98074
Görevli kuralları: https://destek.10tl.net/showthread.php?tid=99597
10tl.net Geneli (Forum açma v.b.) Kurallar: https://destek.10tl.net/showthread.php?tid=25433
https://twitter.com/10tlnet
https://discord.gg/fUC7A2W
info (at.) 10tl.net