Merhaba Arkadaşlar Ben Metin Aydın,
Meta taglar veya etiketler, web sayfanızın herhalde görünmez kahramanları olarak adlandırılabilir.Her sitenizi ve site içi önemli sayfalarınızı çapraz olarak birbirleriyle linkleyin. Bu her sitenizdeki sayfalarınızın PageRank değerini artıracaktır. Ana sitenizin konusu ile aynı küçük birkaç site yapın. Bu küçük siteler sadece birkaç sayfadan ibaret olsun. Sonra bu siteleri birbirleri arasında sizin için önemli anahtar kelimelerle çapraz olarak linkleyin. Ana sitenize ise her küçük siteden yine anahtar kelimelerle linkler verin.
Meta tag kullanımı arama motorları tarafından sitenizin tanınmasını ve kolaylıkla indexlenmesini sağlar. Çok çeşitli meta tag vardır ve siteniz için en uygun olanları belirleyip, aktif bir şekilde kullanmanız aramalarda kolay bir şekilde üst sıralara çıkmanızı sağlayabilir.
Anahtar kelime yoğunluğunuzun yüksek olması, arama motorlarının bunu suni bir düzenleme olarak görmesine neden olacaktır. Bu durumda o anahtar kelimelerde siteniz ya da sayfanız arama motorlarında üst sıralara çıkamayacaktır.
Her sayfada en az 350 kelimeye en fazla 750 kelimeye yerin.
Sitenizde mutlaka h etiketleri bulunmak zorundadır bu seo'da size kolaylık sağlar.
Kategorilendirme : Sitenizdeki ürünlerin çeşitliliğine göre doğru ve kullanıcıyı ilgili ürünlere yönlendiren bir kategori sistemi oluşturmalısınız. Alakalı ürün gruplarını belirleyeceğiniz kategorilerin altına gruplandırarak sitenizde düzenli bir yapı oluşturabilirsiniz. Birbiri ile alakalı ürünlerin bir araya geleceği kategoriler sayesinde müşterileriniz ürünlere kolayca ulaşabilecek, aradığı ürünün yanı sıra benzer ürünleri de görme ve inceleme şansı elde edebileceklerdir. Kategorilerinizin düzensiz olması halinde ürünlerinize ulaşımı zorlaştırarak, satış oranını da aynı ölçüde olumsuz yönde etkileyebilirsiniz. Bu sebeple bu aşamada dikkatli olmalısınız.
Ürün Başlığı ve Açıklaması : Mağazanıza yeni ürün eklerken en dikkat etmeniz gereken alanlardan ikisi de başlık ve ürün açıklamasıdır. Ürün başlığınızın sade, çok uzun olmayan ve ürünü tanımlayan bir şekilde olmasına özen gösterin. Belirleyeceğiniz başlık, arama motorlarında ve sitenizin bir çok alanında görüntüleneceği için düzgün olmalıdır. Ürün açıklaması alanına, ürününüz ile ilgili detaylı ve açıklayıcı bilgiler içeren bir metin ekleyiniz. Müşterileriniz, alacağı ürün hakkında yeterli bilgi alamaz veya eksik bilgi ile karşılaşırsa farklı sitelerde araştırmaya koyulacaktır ve siz de müşteri kaybetmiş olacaksınız.
Ürün Fotoğrafları : Ürün ekleme işlemindeki en önemli konulardan birisi de ürün fotoğrafıdır. Müşterileriniz ürünü görsel olarak görüntülemek ve hatta fotoğrafı büyüterek incelemek isteyeceklerdir. Bu sebeple ürün sayfanızda en az 2 veya 3 adet fotoğraf bulunması ve ürününüzün ambalajı, içeriği vb. görüntüler içermesi etkili olacaktır. Fotoğraf eklerken, düzgün çekilmiş olması, ürünün açık ve net bir şekilde görülebiliyor olması ve ürünün kendisine ait olması önemli faktörlerdir.
Etiketler ve Meta Bilgileri : Ürününüz ile alakalı olan etiketleri tanımlamayı unutmayın, ayrıca meta kelimeleri ve meta açıklaması alanlarını doldurmanız da arama motorlarında ürününüzün düzgün ve ilgi çekici bir şekilde yayınlanmasını sağlayacaktır. Bu da sitenize ziyaret oranını arttıran bir etken olacaktır.
SEO & Link Yapısı : E-ticaret sitenizin SEO ayarlarını aktif edip düzenlemeniz önemli bir adım olacaktır. Böylece sitenizin linkleri ürün isimleri şeklinde çalışmaya başlayacak, arama motorlarında öne çıkmanızı ve ziyaretçi çekmenizi sağlayacaktır. Bu alan aslında bir nevi ürün başlığı ile bağlantılıdır çünkü ürüne ait belirleyeceğiniz SEO kelimesi, başlık ile bağlantılı hatta aynı ve çok uzun olmayan bir yapıya sahip olursa daha anlaşılır olacaktır. Bu sayede ürününüzün yer aldığı sayfanın adresi örnektekine benzeyecektir
Marka İsimleri : E-ticaret sitenizde satışını yaptığınız ürünlerin markalarını “Üreticiler” alanına kaydederseniz, ürün eklerken detay ekranında ilgili markayı da seçerek, ürün bilgilerine ekleyebilirsiniz. Bu sayede o marka ismine tıklandığında veya sitenizde ilgili marka adı aratıldığında bağlantılı tüm ürünler listelenecektir. Bu da daha iyi dönüşüm almanıza katkı sağlayacaktır.
Kargo Seçenekleri ve Fiyatlandırması : Satın alma işlemini sonuçlandırırken sunacağınız kargo ve teslimat seçenekleri, müşterilerinizin o aşamada siparişini tamamlamasını veya vazgeçmesini etkileyen önemli bir unsurdur. E-Ticaret sitenizde kargo ücretlerinizin çok yüksek olması durumunda, alınan ürün tutarı ile birlikte toplamda çok yüksek bir meblağ ortaya çıktığı için alışverişten vazgeçilebilecektir. Bu sebeple ülkemizde hizmet vermekte olan kargo şirketlerinin gönderim ücretleri hakkında kısa bir araştırma yaparak, hatta teklif isteyerek sizin için en uygun çözümü tercih etmeniz ve müşterilerinize uygun kargo seçenekleri sunmanız önem arz etmektedir.
a. Açıklama (Description) Nasıl Eklenir?
Admin KP > Şablon & Stil > Şablonlar > Gruplandırılmamış Şablonlar > headerinclude'nin en üstüne şu kodu ekleyiniz;
Neredeyse artık sırf kendisi için arama motoru optimizasyonu yapılan Google siteleri indexlerken genel olarak şunlara dikkat etmektedir.
Keyword kelime seçiminde aynı kategoride yer alan diğer siteleri incelemek ve ona göre keyword'leri tanımlamak gerekir.Domain adında keyword kelimelerin yer alması bir artıdır.Tasarımda renk dili her rengin bir anlamı vardır.CSS ile web sitesi tasarımı, CSS Menü tasarımı google için önemlidir. Çünkü o yeni teknolojileri sever.Sitemap oluşturun. Oluşturulan sitemap.xml adında root klasörünüz altına atıp Google'a tanıtın.www.google.com.tr/addurl adresine web sitenizi ekleyin.Sayfaların statik olması indexlemede yarar sağlar.Bu sebeple ASP ve PHP uzantılı sayfaları kodlarla .html olarak göstermek Google'a kolaylık sağlar. Google pratikliği sever.Bir sayfada 50 fazla bağlantı olmamasına dikkat edilmelidirResimlere "alt" Tag'i (resim yazısı) konulmalıdır.Google indeksleme yaparken kullandığınız web teknolojisini bile kontrol ediyor.Bunun yanında sitenin açılış hızı da Google için önem teşkil ediyor.
Meta taglar veya etiketler, web sayfanızın herhalde görünmez kahramanları olarak adlandırılabilir.Her sitenizi ve site içi önemli sayfalarınızı çapraz olarak birbirleriyle linkleyin. Bu her sitenizdeki sayfalarınızın PageRank değerini artıracaktır. Ana sitenizin konusu ile aynı küçük birkaç site yapın. Bu küçük siteler sadece birkaç sayfadan ibaret olsun. Sonra bu siteleri birbirleri arasında sizin için önemli anahtar kelimelerle çapraz olarak linkleyin. Ana sitenize ise her küçük siteden yine anahtar kelimelerle linkler verin.
Meta tag kullanımı arama motorları tarafından sitenizin tanınmasını ve kolaylıkla indexlenmesini sağlar. Çok çeşitli meta tag vardır ve siteniz için en uygun olanları belirleyip, aktif bir şekilde kullanmanız aramalarda kolay bir şekilde üst sıralara çıkmanızı sağlayabilir.
Anahtar kelime yoğunluğunuzun yüksek olması, arama motorlarının bunu suni bir düzenleme olarak görmesine neden olacaktır. Bu durumda o anahtar kelimelerde siteniz ya da sayfanız arama motorlarında üst sıralara çıkamayacaktır.
Her sayfada en az 350 kelimeye en fazla 750 kelimeye yerin.
Sitenizde mutlaka h etiketleri bulunmak zorundadır bu seo'da size kolaylık sağlar.
Kategorilendirme : Sitenizdeki ürünlerin çeşitliliğine göre doğru ve kullanıcıyı ilgili ürünlere yönlendiren bir kategori sistemi oluşturmalısınız. Alakalı ürün gruplarını belirleyeceğiniz kategorilerin altına gruplandırarak sitenizde düzenli bir yapı oluşturabilirsiniz. Birbiri ile alakalı ürünlerin bir araya geleceği kategoriler sayesinde müşterileriniz ürünlere kolayca ulaşabilecek, aradığı ürünün yanı sıra benzer ürünleri de görme ve inceleme şansı elde edebileceklerdir. Kategorilerinizin düzensiz olması halinde ürünlerinize ulaşımı zorlaştırarak, satış oranını da aynı ölçüde olumsuz yönde etkileyebilirsiniz. Bu sebeple bu aşamada dikkatli olmalısınız.
Ürün Başlığı ve Açıklaması : Mağazanıza yeni ürün eklerken en dikkat etmeniz gereken alanlardan ikisi de başlık ve ürün açıklamasıdır. Ürün başlığınızın sade, çok uzun olmayan ve ürünü tanımlayan bir şekilde olmasına özen gösterin. Belirleyeceğiniz başlık, arama motorlarında ve sitenizin bir çok alanında görüntüleneceği için düzgün olmalıdır. Ürün açıklaması alanına, ürününüz ile ilgili detaylı ve açıklayıcı bilgiler içeren bir metin ekleyiniz. Müşterileriniz, alacağı ürün hakkında yeterli bilgi alamaz veya eksik bilgi ile karşılaşırsa farklı sitelerde araştırmaya koyulacaktır ve siz de müşteri kaybetmiş olacaksınız.
Ürün Fotoğrafları : Ürün ekleme işlemindeki en önemli konulardan birisi de ürün fotoğrafıdır. Müşterileriniz ürünü görsel olarak görüntülemek ve hatta fotoğrafı büyüterek incelemek isteyeceklerdir. Bu sebeple ürün sayfanızda en az 2 veya 3 adet fotoğraf bulunması ve ürününüzün ambalajı, içeriği vb. görüntüler içermesi etkili olacaktır. Fotoğraf eklerken, düzgün çekilmiş olması, ürünün açık ve net bir şekilde görülebiliyor olması ve ürünün kendisine ait olması önemli faktörlerdir.
Etiketler ve Meta Bilgileri : Ürününüz ile alakalı olan etiketleri tanımlamayı unutmayın, ayrıca meta kelimeleri ve meta açıklaması alanlarını doldurmanız da arama motorlarında ürününüzün düzgün ve ilgi çekici bir şekilde yayınlanmasını sağlayacaktır. Bu da sitenize ziyaret oranını arttıran bir etken olacaktır.
SEO & Link Yapısı : E-ticaret sitenizin SEO ayarlarını aktif edip düzenlemeniz önemli bir adım olacaktır. Böylece sitenizin linkleri ürün isimleri şeklinde çalışmaya başlayacak, arama motorlarında öne çıkmanızı ve ziyaretçi çekmenizi sağlayacaktır. Bu alan aslında bir nevi ürün başlığı ile bağlantılıdır çünkü ürüne ait belirleyeceğiniz SEO kelimesi, başlık ile bağlantılı hatta aynı ve çok uzun olmayan bir yapıya sahip olursa daha anlaşılır olacaktır. Bu sayede ürününüzün yer aldığı sayfanın adresi örnektekine benzeyecektir
Marka İsimleri : E-ticaret sitenizde satışını yaptığınız ürünlerin markalarını “Üreticiler” alanına kaydederseniz, ürün eklerken detay ekranında ilgili markayı da seçerek, ürün bilgilerine ekleyebilirsiniz. Bu sayede o marka ismine tıklandığında veya sitenizde ilgili marka adı aratıldığında bağlantılı tüm ürünler listelenecektir. Bu da daha iyi dönüşüm almanıza katkı sağlayacaktır.
Kargo Seçenekleri ve Fiyatlandırması : Satın alma işlemini sonuçlandırırken sunacağınız kargo ve teslimat seçenekleri, müşterilerinizin o aşamada siparişini tamamlamasını veya vazgeçmesini etkileyen önemli bir unsurdur. E-Ticaret sitenizde kargo ücretlerinizin çok yüksek olması durumunda, alınan ürün tutarı ile birlikte toplamda çok yüksek bir meblağ ortaya çıktığı için alışverişten vazgeçilebilecektir. Bu sebeple ülkemizde hizmet vermekte olan kargo şirketlerinin gönderim ücretleri hakkında kısa bir araştırma yaparak, hatta teklif isteyerek sizin için en uygun çözümü tercih etmeniz ve müşterilerinize uygun kargo seçenekleri sunmanız önem arz etmektedir.
a. Açıklama (Description) Nasıl Eklenir?
Admin KP > Şablon & Stil > Şablonlar > Gruplandırılmamış Şablonlar > headerinclude'nin en üstüne şu kodu ekleyiniz;
Kod:
<meta name="description" content="Buraya açıklama gelecek" />
Neredeyse artık sırf kendisi için arama motoru optimizasyonu yapılan Google siteleri indexlerken genel olarak şunlara dikkat etmektedir.
Keyword kelime seçiminde aynı kategoride yer alan diğer siteleri incelemek ve ona göre keyword'leri tanımlamak gerekir.Domain adında keyword kelimelerin yer alması bir artıdır.Tasarımda renk dili her rengin bir anlamı vardır.CSS ile web sitesi tasarımı, CSS Menü tasarımı google için önemlidir. Çünkü o yeni teknolojileri sever.Sitemap oluşturun. Oluşturulan sitemap.xml adında root klasörünüz altına atıp Google'a tanıtın.www.google.com.tr/addurl adresine web sitenizi ekleyin.Sayfaların statik olması indexlemede yarar sağlar.Bu sebeple ASP ve PHP uzantılı sayfaları kodlarla .html olarak göstermek Google'a kolaylık sağlar. Google pratikliği sever.Bir sayfada 50 fazla bağlantı olmamasına dikkat edilmelidirResimlere "alt" Tag'i (resim yazısı) konulmalıdır.Google indeksleme yaparken kullandığınız web teknolojisini bile kontrol ediyor.Bunun yanında sitenin açılış hızı da Google için önem teşkil ediyor.