Konuyu Oyla:
  • Toplam: 1 Oy - Ortalama: 4
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Forumunuza Altta Biriken Kar Yağsın !
#1
Kullanım;
Admin KP>>Şablonlar>>Temanızın Şablonu>>Header Şablonlar>>Header en alta ekleyiniz.

PHP Kod:
<script>/*
   DHTML PNG Snowstorm! OO-style Jascript-based Snow effect
   --------------------------------------------------------
   Version 1.2.20041121a
   Dependencies: GIF/PNG images (0 through 4.gif/png)
   Code by Scott Schiller - www.schillmania.com
   --------------------------------------------------------
   Description:
  
   Initializes after body onload() by default (via addEventHandler() call at bottom.)
  
   Properties:
  
   usePNG
   ---------------
   Enables PNG images if supported ("false" disables all PNG usage)
  
   flakeTypes
   ---------------
   Sets the range of flake images to use (eg. a value of 5
   will use images ranging from 0.png to 4.png.)
  
   flakesMax
   ---------------
   Sets the maximum number of snowflakes that can exist on
   the screen at any given time.
   
   flakesMaxActive
   ---------------
   Sets the limit of "falling" snowflakes (ie. moving, thus
   considered to be "active".)
  
   vMax
   ---------------
   Defines the maximum X and Y velocities for the storm.
   A range up to this value is selected at random.
  
   flakeWidth
   ---------------
   The width (in pixels) of each snowflake image.
  
   flakeHeight
   ---------------
   Height (pixels) of each snowflake image.
   
   flakeBottom
   ---------------
   Limits the "bottom" coordinate of the snow.
  
   snowCollect
   ---------------
   Enables snow to pile up (slowly) at bottom of window.
   Can be very CPU/resource-intensive over time.

*/

var snowStorm null;

function 
SnowStorm() {
  var 
this;
  var 
storm this;
  
this.timers = [];
  
this.flakes = [];
  
this.disabled false;
  
this.terrain = [];

  
// User-configurable variables
  // ---------------------------

  
var usePNG true;
  var 
imagePath 'http://www.wilson.com.pt/neve/image/snow/'// relative path to snow images
  
var flakeTypes 6;
  var 
flakesMax 240;
  var 
flakesMaxActive 128;
  var 
vMax 2.5;
  var 
flakeWidth 5;
  var 
flakeHeight 5;
  var 
flakeBottom null// Integer for fixed bottom, 0 or null for "full-screen" snow effect
  
var snowCollect true;
  var 
showStatus true;

  
// --- End of user section ---

  
var isIE = (navigator.appName.toLowerCase().indexOf('internet explorer')+1);
  var 
isWin9X = (navigator.appVersion.toLowerCase().indexOf('windows 98')+1);
  var 
isOpera = (navigator.userAgent.toLowerCase().indexOf('opera ')+|| navigator.userAgent.toLowerCase().indexOf('opera/')+1);
  if (
isOperaisIE false// Opera (which is sneaky, pretending to be IE by default)
  
var screenX null;
  var 
screenY null;
  var 
scrollY null;
  var 
vRndX null;
  var 
vRndY null;

  function 
rnd(n,min) {
    if (
isNaN(min)) min 0;
    return (
Math.random()*n)+min;
  }

  
this.randomizeWind = function() {
    
vRndX plusMinus(rnd(vMax,0.2));
    
vRndY rnd(vMax,0.2);
    if (
this.flakes) {
      for (var 
i=0i<this.flakes.lengthi++) {
        if (
this.flakes[i].activethis.flakes[i].setVelocities();
      }
    }
  }

  function 
plusMinus(n) {
    return (
parseInt(rnd(2))==1?n*-1:n);
  }

  
this.resizeHandler = function() {
    if (
window.innerWidth || window.innerHeight) {
      
screenX window.innerWidth-(!isIE?24:2);
      
screenY = (flakeBottom?flakeBottom:window.innerHeight);
    } else {
      
screenX = (document.documentElement.clientWidth||document.body.clientWidth||document.body.scrollWidth)-(!isIE?8:0);
      
screenY flakeBottom?flakeBottom:(document.documentElement.clientHeight||document.body.clientHeight||document.body.scrollHeight);
    }
    
s.scrollHandler();
  }

  
this.scrollHandler = function() {
    
// "attach" snowflakes to bottom of window if no absolute bottom value was given
    
scrollY = (flakeBottom?0:parseInt(window.scrollY||document.documentElement.scrollTop||document.body.scrollTop));
    if (
isNaN(scrollY)) scrollY 0// Netscape 6 scroll fix
    
if (!flakeBottom && s.flakes) {
      for (var 
i=0i<s.flakes.lengthi++) {
        if (
s.flakes[i].active == 0s.flakes[i].stick();
      }
    }
  }

  
this.freeze = function() {
    
// pause animation
    
if (!s.disabled) {
      
s.disabled 1;
    } else {
      return 
false;
    }
    if (!
isWin9X) {
      
clearInterval(s.timers);
    } else {
      for (var 
i=0i<s.timers.lengthi++) {
        
clearInterval(s.timers[i]);
      }
    }
  }

  
this.resume = function() {
    if (
s.disabled) {
       
s.disabled 0;
    } else {
      return 
false;
    }
    
s.timerInit();
  }

  
this.stop = function() {
    
this.freeze();
    for (var 
i=0i<this.flakes.lengthi++) {
      
this.flakes[i].o.style.display 'none';
    }
    
removeEventHandler(window,'scroll',this.scrollHandler,false);
    
removeEventHandler(window,'resize',this.resizeHandler,false);
  }

  
this.SnowFlake = function(parent,type,x,y) {
    var 
this;
    var 
storm parent;
    
this.type type;
    
this.x||parseInt(rnd(screenX-12));
    
this.= (!isNaN(y)?y:-12);
    
this.vX null;
    
this.vY null;
    
this.vAmpTypes = [2.0,1.0,1.25,1.0,1.5,1.75]; // "amplification" for vX/vY (based on flake size/type)
    
this.vAmp this.vAmpTypes[this.type];

    
this.active 1;
    
this.document.createElement('img');
    
this.o.style.position 'absolute';
    
this.o.style.width flakeWidth+'px';
    
this.o.style.height flakeHeight+'px';
    
this.o.style.fontSize '1px'// so IE keeps proper size
    
this.o.style.zIndex 2;
    
this.o.src imagePath+this.type+(pngHandler.supported && usePNG?'.png':'.gif');
    
document.body.appendChild(this.o);
    if (
pngHandler.supported && usePNGpngHandler.transform(this.o);

    
this.refresh = function() {
      
this.o.style.left this.x+'px';
      
this.o.style.top this.y+'px';
    }

    
this.stick = function() {
      
s.o.style.top = (screenY+scrollY-flakeHeight-storm.terrain[Math.floor(this.x)])+'px';
      
// called after relative left has been called
    
}

    
this.vCheck = function() {
      if (
this.vX>=&& this.vX<0.2) {
        
this.vX 0.2;
      } else if (
this.vX<&& this.vX>-0.2) {
        
this.vX = -0.2;
      }
      if (
this.vY>=&& this.vY<0.2) {
        
this.vY 0.2;
      }
    }

    
this.move = function() {
      
this.+= this.vX;
      
this.+= (this.vY*this.vAmp);
      
this.refresh();

      if (
this.vX && screenX-this.x<flakeWidth+this.vX) { // X-axis scroll check
        
this.0;
      } else if (
this.vX<&& this.x<0-flakeWidth) {
        
this.screenX-flakeWidth// flakeWidth;
      
}
      var 
yDiff screenY+scrollY-this.y-storm.terrain[Math.floor(this.x)];
      if (
yDiff<flakeHeight) {
        
this.active 0;
        if (
snowCollect) {
          var 
height = [0.75,1.5,0.75];
          for (var 
i=0i<2i++) {
            
storm.terrain[Math.floor(this.x)+i+2] += height[i];
          }
        }
        
this.o.style.left = ((this.x-(!isIE?flakeWidth:0))/screenX*100)+'%'// set "relative" left (change with resize)
        
if (!flakeBottom) {
          
this.stick();
        }
      }
    }

    
this.animate = function() {
      
// main animation loop
      // move, check status, die etc.
      
this.move();
    }

    
this.setVelocities = function() {
      
this.vX vRndX+rnd(vMax*0.12,0.1);
      
this.vY vRndY+rnd(vMax*0.12,0.1);
    }

    
this.recycle = function() {
      
this.setVelocities();
      
this.vCheck();
      
this.parseInt(rnd(screenX-flakeWidth-1));
      
this.parseInt(rnd(640)*-1)-flakeHeight;
      
this.active 1;
    }

    
this.recycle(); // set up x/y coords etc.
    
this.refresh();

  }

  
this.snow = function() {
    var 
active 0;
    var 
used 0;
    var 
waiting 0;
    for (var 
i=this.flakes.length-1i>0i--) {
      if (
this.flakes[i].active == 1) {
        
this.flakes[i].animate();
        
active++;
      } else if (
this.flakes[i].active == 0) {
        
used++;
      } else {
        
waiting++;
      }
    }
    if (
snowCollect && !waiting) { // !active && !waiting
      // create another batch of snow
      
this.createSnow(flakesMaxActive,true);
    }
    if (
active<flakesMaxActive) {
      
with (this.flakes[parseInt(rnd(this.flakes.length))]) {
        if (!
snowCollect && active == 0) {
          
recycle();
        } else if (
active == -1) {
          
active 1;
        }
      }
    }
  }

  
this.createSnow = function(limit,allowInactive) {
    if (
showStatuswindow.status 'Creating snow...';
    for (var 
i=0i<limiti++) {
      
this.flakes[this.flakes.length] = new this.SnowFlake(this,parseInt(rnd(flakeTypes)));
      if (
allowInactive || i>flakesMaxActivethis.flakes[this.flakes.length-1].active = -1;
    }
    if (
showStatuswindow.status '';
  }

  
this.timerInit = function() {
    
this.timers = (!isWin9X?setInterval("snowStorm.snow()",20):[setInterval("snowStorm.snow()",75),setInterval("snowStorm.snow()",25)]);
  }

  
this.init = function() {
    for (var 
i=0i<8192i++) {
      
this.terrain[i] = 0;
    }
    
this.randomizeWind();
    
this.createSnow(snowCollect?flakesMaxActive:flakesMaxActive*2); // create initial batch
    
addEventHandler(window,'resize',this.resizeHandler,false);
    
addEventHandler(window,'scroll',this.scrollHandler,false);
    
// addEventHandler(window,'scroll',this.resume,false); // scroll does not cause window focus. (odd)
    // addEventHandler(window,'blur',this.freeze,false);
    // addEventHandler(window,'focus',this.resume,false);
    
this.timerInit();
  }

  
this.resizeHandler(); // get screen coordinates

  
if (screenX && screenY && !this.disabled) {
    
this.init();
  }

}

function 
snowStormInit() {
  
setTimeout("snowStorm = new SnowStorm()",500);
}

// Generic addEventHandler() wrapper
// ---------------------------------
// A generic interface for adding DOM event handlers
// Version 1.2.20040404
//
// Code by Scott Schiller | schillmania.com
//
// Revision history:
// ---------------------------------
// v1.1.20031218: initial deploy
// v1.2.20040404: added post-load event check

var addEventHandler null;
var 
removeEventHandler null;

function 
postLoadEvent(eventType) {
  
// test for adding an event to the body (which has already loaded) - if so, fire immediately
  
return ((eventType.toLowerCase().indexOf('load')>=0) && document.body);
}

function 
addEventHandlerDOM(o,eventType,eventHandler,eventBubble) {
  if (!
postLoadEvent(eventType)) {
    
o.addEventListener(eventType,eventHandler,eventBubble);
  } else {
    
eventHandler();
  }
}

function 
removeEventHandlerDOM(o,eventType,eventHandler,eventBubble) {
  
o.removeEventListener(eventType,eventHandler,eventBubble);
}
  
function 
addEventHandlerIE(o,eventType,eventHandler) { // IE workaround
  
if (!eventType.indexOf('on')+1eventType 'on'+eventType;
  if (!
postLoadEvent(eventType)) {
    
o.attachEvent(eventType,eventHandler); // Note addition of "on" to event type
  
} else {
    
eventHandler();
  }
}
  
function 
removeEventHandlerIE(o,eventType,eventHandler) {
  if (!
eventType.indexOf('on')+1eventType 'on'+eventType;
  
o.detachEvent(eventType,eventHandler);
}

function 
addEventHandlerOpera(o,eventType,eventHandler,eventBubble) {
  if (!
postLoadEvent(eventType)) {
    (
o==window?document:o).addEventListener(eventType,eventHandler,eventBubble);
  } else {
    
eventHandler();
  }
}

function 
removeEventHandlerOpera(o,eventType,eventHandler,eventBubble) {
  (
o==window?document:o).removeEventListener(eventType,eventHandler,eventBubble);
}

if (
navigator.userAgent.toLowerCase().indexOf('opera ')+|| navigator.userAgent.toLowerCase().indexOf('opera/')+1) {
  
// opera is dumb at times.
  
addEventHandler addEventHandlerOpera;
  
removeEventHandler removeEventHandlerOpera;
} else if (
document.addEventListener) { // DOM event handler method
  
addEventHandler addEventHandlerDOM;
  
removeEventHandler removeEventHandlerDOM;
} else if (
document.attachEvent) { // IE event handler method
  
addEventHandler addEventHandlerIE;
  
removeEventHandler removeEventHandlerIE;
} else { 
// Neither "DOM level 2" (?) methods supported
  
addEventHandler = function(o,eventType,eventHandler,eventBubble) {
    
o['on'+eventType] = eventHandler;
    
// Multiple events could be added here via array etc.
  
}
  
removeEventHandler = function(o,eventType,eventHandler,eventBubble) {}
}

// Safari 1.0 does not support window.scroll events - apparently netscape 6.0/6.2 and mozilla 1.4 also.
// Refer to events support table at http://www.quirksmode.org/js/events_compinfo.html

// -- end addEventHandler definition --

/*
   PNGHandler: Object-Oriented Javascript-based PNG wrapper
   --------------------------------------------------------
   Version 1.2.20040803
   Code by Scott Schiller - www.schillmania.com
   --------------------------------------------------------
   Description:
   Provides gracefully-degrading PNG functionality where
   PNG is supported natively or via filters (Damn you, IE!)
   Should work with PNGs as images and DIV background images.
   --------------------------------------------------------
   Revision history
   --------------------------------------------------------
   1.2
   - Added refresh() for changing PNG images under IE
   - Class extension: "scale" causes PNG to scale under IE
   --------------------------------------------------------
   Known bugs
   --------------------------------------------------------
   - ie:mac doesn't support PNG background images.
   - Safari doesn't support currentStyle() - can't parse BG
     via CSS (ie. for a DIV with a PNG background by class)

*/

function PNGHandler() {
  var 
self this;

  
this.na navigator.appName.toLowerCase();
  
this.nv navigator.appVersion.toLowerCase();
  
this.isIE this.na.indexOf('internet explorer')+1?1:0;
  
this.isWin this.nv.indexOf('windows')+1?1:0;
  
this.isIEMac = (this.isIE&&!this.isWin);
  
this.isIEWin = (this.isIE&&this.isWin);
  
this.ver this.isIE?parseFloat(this.nv.split('msie ')[1]):parseFloat(this.nv);
  
this.isMac this.nv.indexOf('mac')+1?1:0;
  
this.isOpera = (navigator.userAgent.toLowerCase().indexOf('opera ')+|| navigator.userAgent.toLowerCase().indexOf('opera/')+1);
  if (
this.isOperathis.isIE false// Opera filter catch (which is sneaky, pretending to be IE by default)
  
this.filterID 'DXImageTransform.Microsoft.AlphaImageLoader';
  
this.supported false;
  
this.transform self.doNothing;

  
this.filterMethod = function(o) {
    
// IE 5.5+ proprietary filter garbage (boo!)
    // Create new element based on old one. Doesn't seem to render properly otherwise (due to filter?)
    // use DOM "currentStyle" method, so rules inherited via CSS are picked up.
    
if (o.nodeName != 'IMG') {
      var 
o.currentStyle.backgroundImage.toString(); // parse out background image URL
      
o.style.backgroundImage 'none';
      
// Parse out background image URL from currentStyle.
      
var i1 b.indexOf('url("')+5;
      var 
newSrc b.substr(i1,b.length-i1-2).replace('.gif','.png'); // find first instance of ") after (", chop from string
      
o.style.writingMode 'lr-tb'// Has to be applied so filter "has layout" and is displayed. Seriously. Refer to http://msdn.microsoft.com/workshop/author/filter/reference/filters/alphaimageloader.asp?frame=true
      
o.style.filter "progid:"+self.filterID+"(src='"+newSrc+"',sizingMethod='"+(o.className.indexOf('scale')+1?'scale':'crop')+"')";
    } else if (
o.nodeName == 'IMG') {
      var 
newSrc o.getAttribute('src').replace('.gif','.png');
      
// apply filter
      
o.src 'image/none.gif'// get rid of image
      
o.style.filter "progid:"+self.filterID+"(src='"+newSrc+"',sizingMethod="+(o.className.indexOf('scale')+1?'scale':'crop')+"')";
      
o.style.writingMode 'lr-tb'// Has to be applied so filter "has layout" and is displayed. Seriously. Refer to http://msdn.microsoft.com/workshop/author/filter/reference/filters/alphaimageloader.asp?frame=true
    
}
  }

  
this.pngMethod = function(o) {
    
// Native transparency support. Easy to implement. (woo!)
    
bgImage this.getBackgroundImage(o);
    if (
bgImage) {
      
// set background image, replacing .gif
      
o.style.backgroundImage 'url('+bgImage.replace('.gif','.png')+')';
    } else if (
o.nodeName == 'IMG') {
      
o.src o.src.replace('.gif','.png');
    } else if (!
bgImage) {
      
// no background image
    
}
  }

  
this.getBackgroundImage = function(o) {
    var 
bi1// background-related variables
    
var bgUrl null;
    if (
o.nodeName != 'IMG' && !(this.isIE && this.isMac)) { // ie:mac PNG support broken for DIVs with PNG backgrounds
      
if (document.defaultView) {
        if (
document.defaultView.getComputedStyle) {
          
document.defaultView.getComputedStyle(o,'').getPropertyValue('background-image');
          
i1 b.indexOf('url(')+4;
          
bgUrl b.substr(i1,b.length-i1-1);
        } else {
          
// no computed style
          
return false;
        }
      } else {
        
// no default view
        
return false;
      }
    }
    return 
bgUrl;
  }

  
this.doNothing = function() {}
  
  
this.supportTest = function() {
    
// Determine method to use.
    // IE 5.5+/win32: filter

    
if (this.isIE && this.isWin && this.ver >= 5.5) {
      
// IE proprietary filter method (via DXFilter)
      
self.transform self.filterMethod;
    } else if (!
this.isIE && this.ver 5) {
      
// No PNG support or broken support
      // Leave existing content as-is
      
self.transform null;
      return 
false;
    } else if (!
this.isIE && this.ver >= || (this.isIE && this.isMac && this.ver >= 5)) { // version 5+ browser (not IE), or IE:mac 5+
      
self.transform self.pngMethod;
    } else {
      
// Presumably no PNG support. GIF used instead.
      
self.transform null;
      return 
false;
    }
    return 
true;
  }

  
this.init = function() {
    
this.supported this.supportTest();
  }

}

function 
getElementsByClassName(className,oParent) {
  var 
doc = (oParent||document);
  var 
matches = [];
  var 
nodes doc.all||doc.getElementsByTagName('*');
  for (var 
i=0i<nodes.lengthi++) {
    if (
nodes[i].className == className || nodes[i].className.indexOf(className)+|| nodes[i].className.indexOf(className+' ')+|| nodes[i].className.indexOf(' '+className)+1) {
      
matches[matches.length] = nodes[i];
    }
  }
  return 
matches// kids, don't play with fire. ;)
}

// Instantiate and initialize PNG Handler

var pngHandler = new PNGHandler();

pngHandler.init();


addEventHandler(window,'load',snowStormInit,false);
</
script

Hayatta üç şey insanın özüne zarar verir; öfke,açgözlülük, kibir..  Hz.Muhammed (s.a.v)
Ara
Cevapla PGM
Teşekkür verenler:
#2
(24-10-2012 Saat: 13:27)RAPAEL Nickli Kullanıcıdan Alıntı: paylasım icin teşekkürler

rica ederim.

Hayatta üç şey insanın özüne zarar verir; öfke,açgözlülük, kibir..  Hz.Muhammed (s.a.v)
Ara
Cevapla PGM
Teşekkür verenler:
#3
Süper paylaşım bende oldu teşekkürler. ^^
Ara
Cevapla PGM
Teşekkür verenler:
#4
Konu Güncel Çok Geride Kalmıştı Konu Yılbaşı Yaklaştı Güncell..

Hayatta üç şey insanın özüne zarar verir; öfke,açgözlülük, kibir..  Hz.Muhammed (s.a.v)
Ara
Cevapla PGM
Teşekkür verenler:
#5
Caps olsaydı iyi olcaktı.
Ara
Cevapla PGM
Teşekkür verenler:
#6
Kod deneme editöründen deneseniz :)

Hayatta üç şey insanın özüne zarar verir; öfke,açgözlülük, kibir..  Hz.Muhammed (s.a.v)
Ara
Cevapla PGM
Teşekkür verenler:
#7
teşekkürler kullanıyorum
Ara
Cevapla PGM
Teşekkür verenler:
#8
Demo Verseydin Memmun kalırdım ;)
Ara
Cevapla PGM
Teşekkür verenler:


Hızlı Menü:


Şu anda bu konuyu okuyanlar: 1 Ziyaretçi



WTSupport | Torrent - ZULA - The Forest Platformu -

Online Shopping App
Online Shopping - E-Commerce Platform
Online Shopping - E-Commerce Platform
Feinunze Schmuck Jewelery Online Shopping