05-03-2016 Saat: 20:46
Eğer ekranın parmağınızı ya da kalemi nasıl tanıdığını düşünmezseniz, dokunmalı ekran teknolojisi size gizemli gelebilir. Teknoloji ilerledikçe dokunmalı ekranlar da daha popülerleşiyor çünkü modern teknolojiye yeni olan insanlar için kullanıcı arayüzünü daha heyecanlı hale getiriyorlar.
Ekranlarda dokunuşunuzu anlayan üç temel sistem bulunmakta ve bu makale yazılırken infrared teknolojisi de dördüncü sistem olarak oyuna hazırlanmakta, bu sırada farklı ölçekteki sistemler için başka geliştirmeler de yapılmakta.
İlki direnç sistemi, cam paneli kaplamak için iletken ve dirençli ****lik levhalar kullanılır. Ekran açıkken, iki katmandan da akan elektrik akımı, bu iki katmanı birbirinden uzak tutar. Ayrıca ****lik katmanı kaplayan bir çizik koruma katmanı da vardır. Kullanıcı ekrana dokunduğunda, bu iki katman birbirine o noktada dokunmaya zorlanır. Kontak meydana geldiğinde o noktadaki elektrik alanında da değişiklik olur ve kontağın olduğu noktanın koordinatları, orasının neresi olduğunu hesaplayan bilgisayara gönderilir ve bunu, o noktadaki dokunuşun ne anlama geldiğine karar verecek olan işletim sistemine gönderir.
Kapasitif sistem ise cam panelin tam üzerinde elektrik şarjı tutan bir katmandan meydana gelir. Bir parmak ekrana dokunduğunda, şarjın bir kısmı parmağa geçer. Şarj miktarındaki azalma, ekranın köşelerine yerleştirilmiş olan devreler tarafından ölçülür. Ve dört köşedeki şarjdaki göreceli azalma, bilgisayarın parmağın dokunduğu yerin hesaplaması için kullanılır.
Yüzey akustik dalga sistemi ise cam levhanın kenarlarında bir çift güç çevirici bulundurur. Camın içine de bir güç çeviriciden diğerine gönderilen elektrik sinyalini yansıtmaları için yansıtıcılar yerleştirilir. Bir parmak ekrana dokunduğunda elektrik sinyali rahatsız edilmiş olur ve iki çeviriciyi kullanarak bilgisayar doğru kontak noktasını hesaplar.
Yüzey akustik sistemi ****lik levha kullanmadığı için monitörden çıkan ışığın %100'ünün geçmesine izin verir, bu da daha net görüntü sağlar. Monitör ışığının %75'ini yayan dirençli sisteme ve %90'ını yayan kapasitif sisteme nazaran daha kaliteli görüntü verir.
alıntıdır
Ekranlarda dokunuşunuzu anlayan üç temel sistem bulunmakta ve bu makale yazılırken infrared teknolojisi de dördüncü sistem olarak oyuna hazırlanmakta, bu sırada farklı ölçekteki sistemler için başka geliştirmeler de yapılmakta.
İlki direnç sistemi, cam paneli kaplamak için iletken ve dirençli ****lik levhalar kullanılır. Ekran açıkken, iki katmandan da akan elektrik akımı, bu iki katmanı birbirinden uzak tutar. Ayrıca ****lik katmanı kaplayan bir çizik koruma katmanı da vardır. Kullanıcı ekrana dokunduğunda, bu iki katman birbirine o noktada dokunmaya zorlanır. Kontak meydana geldiğinde o noktadaki elektrik alanında da değişiklik olur ve kontağın olduğu noktanın koordinatları, orasının neresi olduğunu hesaplayan bilgisayara gönderilir ve bunu, o noktadaki dokunuşun ne anlama geldiğine karar verecek olan işletim sistemine gönderir.
Kapasitif sistem ise cam panelin tam üzerinde elektrik şarjı tutan bir katmandan meydana gelir. Bir parmak ekrana dokunduğunda, şarjın bir kısmı parmağa geçer. Şarj miktarındaki azalma, ekranın köşelerine yerleştirilmiş olan devreler tarafından ölçülür. Ve dört köşedeki şarjdaki göreceli azalma, bilgisayarın parmağın dokunduğu yerin hesaplaması için kullanılır.
Yüzey akustik dalga sistemi ise cam levhanın kenarlarında bir çift güç çevirici bulundurur. Camın içine de bir güç çeviriciden diğerine gönderilen elektrik sinyalini yansıtmaları için yansıtıcılar yerleştirilir. Bir parmak ekrana dokunduğunda elektrik sinyali rahatsız edilmiş olur ve iki çeviriciyi kullanarak bilgisayar doğru kontak noktasını hesaplar.
Yüzey akustik sistemi ****lik levha kullanmadığı için monitörden çıkan ışığın %100'ünün geçmesine izin verir, bu da daha net görüntü sağlar. Monitör ışığının %75'ini yayan dirençli sisteme ve %90'ını yayan kapasitif sisteme nazaran daha kaliteli görüntü verir.
alıntıdır