Anket Başlığı: Kanal İstanbul Yapılmalı mı?
Evet
20.00%
1 20.00%
Hayır
80.00%
4 80.00%
Katılımcı sayısı: 5 100%
* Siz bu anket için oy kullanmışsınız. [Anket Sonuçlarını Göster]

Konuyu Oyla:
  • Toplam: 0 Oy - Ortalama: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kanal İstanbul Yapılmalı mı?
#1
Soru basit, anket koydum. Dileyen yorum yapabilir. Dileyen ankete oy verip çıkabilir.

Kanal İstanbul projesini Jeopolitik ve Ekonomik açıdan açıklayabilirsiniz. Dilerseniz bende yapabilirim.
Ara
Cevapla PGM
Teşekkür verenler:
#2
Bu proje hakkında biraz bilgi verir misiniz şahsen benim bir bilgim yok bu konuda.
Denetleme Ekibi Lideri: 22-06-2018 -  ....
Ara
Cevapla PGM
Teşekkür verenler:
#3
Girizgahı yapayım o zaman,

Proje İstanbul'da yapay bir kanalın yapılmasını içeriyor.

sasasa.jpg

Örneklendirme olarak yukarıdaki gibi, Durusu ve 3. havalimanı kısmından başlayıp Başakşehir ve Küçükçekmece de sonlanıyor.

Hükümet yapılma sebepleri olarak şunları sıralıyor;
  • Boğazda olan kazaları önleme!
  • Ve geçişlerden para kazanma.

Bunlar etrafında şekilleniyor proje, olumlu ve olumsuzluklarını da yazabilirim.
Ara
Cevapla PGM
Teşekkür verenler:
#4
(18-12-2019 Saat: 00:20)Hoffa Nickli Kullanıcıdan Alıntı: Girizgahı yapayım o zaman,

Proje İstanbul'da yapay bir kanalın yapılmasını içeriyor.

sasasa.jpg

Örneklendirme olarak yukarıdaki gibi, Durusu ve 3. havalimanı kısmından başlayıp Başakşehir ve Küçükçekmece de sonlanıyor.

Hükümet yapılma sebepleri olarak şunları sıralıyor;
  • Boğazda olan kazaları önleme!
  • Ve geçişlerden para kazanma.

Bunlar etrafında şekilleniyor proje, olumlu ve olumsuzluklarını da yazabilirim.

Olumlu ve olumsuz yönlerini anlatırsan gayet iyi olabilir
1
Ara
Cevapla PGM
Teşekkür verenler:
#5
Kısa vadede güçlü etkisi olmasa da uzun vadede öneminin anlaşılacağını düşünüyorum.
-ARCH
Lütfen "Rep Verbutonuna tıklayarak bizi değerlendirin.
Forum Organizatörü
Ara
Cevapla PGM
Teşekkür verenler:
#6
(18-12-2019 Saat: 00:20)Hoffa Nickli Kullanıcıdan Alıntı: Girizgahı yapayım o zaman,

Proje İstanbul'da yapay bir kanalın yapılmasını içeriyor.

sasasa.jpg

Örneklendirme olarak yukarıdaki gibi, Durusu ve 3. havalimanı kısmından başlayıp Başakşehir ve Küçükçekmece de sonlanıyor.

Hükümet yapılma sebepleri olarak şunları sıralıyor;
  • Boğazda olan kazaları önleme!
  • Ve geçişlerden para kazanma.

Bunlar etrafında şekilleniyor proje, olumlu ve olumsuzluklarını da yazabilirim.

IG'de birkaç farklı video kesitinde gördüğüm kadarıyla boğazlara karışma hakkımız bulunmuyormuş ve boğazı kullanan gemilere kanal'ı zorunlu kılamıyormuşuz. Nasıl paraya dökülecek eğer bu söylenenler doğruysa? Üzerine 8-10 köprü yapıp gişe koyacaklarsa okey.
Ara
Cevapla PGM
Teşekkür verenler:
#7
Boğazlar üzerinde tam denetime sahibiz fakat olağan dışı durum olmadıkça geçişi kimseye kapatamayız. Kanalı zorunlu kılamazlar oranın daha sakin olması kullanılmasını sağlayabilir. Kanal açıldığında burası ayrı diplomatik durum ortaya çıkacak. Parayı kanal üzerindeki köprülerden kazanabilir ancak kanalın etrafındaki yerler ulaşımda kolaylık sağlanabilir. Kanal bulunduğu alanlardaki ekosistem zarar verilip yeni bir su ekosistemi oluşturalacak. Boğazda kazayı azaltabilir kullanılırsa, rotasını uzamasına sebep olabilecek gemiler kesinlikle kullanmayacaktır. Bu fikrin asıl sahibi Osmanlının son döneminlerinde bir vezirdir ve onun planladığı güzergah şuan ki güzergah değildir.
Tüm Destek Forumun Kuralları
Görevli Kuralları
Ücretli Mybb Tema Tasarım ve Kodlama , Bootstrap(html/css) duyarlı kodlamalar Yapılır.
Prof. Dr. MyBB Öğretmeni kaRanLık-61( Mustafa SEVİM )[ 2010-2022 => 10TL'de 12 Sene ]

İki Tarafta Zifiri kaRanLık




Mutlu Son İstiyorsan Çabalamalısın. Sadece Oturduğu Yerden Başarıya ulaşan varlık tavuktur. Bir Kurt Asla Evcilleşip Köpek Olmaz...
Cevapla PGM
Teşekkür verenler:
#8
Tam araştırmadım, doğruluk payını bilemem: sırf bölgede var olduğu ileri sürülen madenlerin başkalarına geçirilmesi veya Katarlı zenginlerin yolunu bulması amacıyla yapılması planlanıyorsa hiç yapılmaması daha iyi olur. Ülkenin, İstanbul'un trafik sorunu çözülmemişken (son bıraktığımda öyleydi) su yolu açılması ne derece doğru bu da tartışılır.
Ara
Cevapla PGM
Teşekkür verenler:
#9
(18-12-2019 Saat: 00:47)#rodri Nickli Kullanıcıdan Alıntı: Olumlu ve olumsuz yönlerini anlatırsan gayet iyi olabilir

Öncelikle coğrafya değiştiriyorsun. Bunun için referandum lazım. İstanbul baştan tanımlıyorsun.

Ticari tarafına bakalım.

- Öncelikle Montrö boğazlar anlaşması var. Bunu açıp okuyabilirsiniz burada haller mevcut. Örneğin Türkiye savaşansa, veya herhangi bir savaşta tarafsa-tarafsızsa gibi halleri var.
- Anlaşmaya göre herhangi bir ücret ödemeden ticaret gemileri belli başlı yerlerde durarak, 1 kereye mahsus geçiş yapabiliyorlar. İyi niyetli düşünelim Eğe'den gelen ticari gemi Karadenize geçip Rusya'ya gidecek. Boğaz girişinde beklemeye girdi. 5 gün bekleyecek diyelim. Karşı taraf (Rusya da ki alıcı) benim ürünüm acil adamlar oraya kanal yapmış oradan çıkıp gelin diyebilir. Bu çok azda olsa ücret sağlar.

Bu tek olumlu kısmı idi.

Olumsuzlar ise;
- Boğazdan geçecek gemiler artacak deniliyor fakat geçen sene ve bu senenin rakamlarına baktığımızda gemi geçişlerinde azalma var.
- Gemilerin derinliği gemilerin bir su derinliği vardır. Ve o boyuttaki sulardan geçebilirler. Kanalın su derinliği 25 metre olacak. Peki bu 25 metrenin üstünü nasıl geçireceksiniz? geçemeyecek.
- Bu işi diğer devletlere nasıl anlatacağız. Bedavası varken gelin bize para mı verin diyeceğiz?

Not: Doğal bir boğazı olan hiç bir yerde yapay bir kanal yapılmadı dünya üzerinde...

Jeopolitik ise;
Öncelikle dediğim gibi coğrafyayı değiştiriyoruz. Resimdeki gibi tam hazır olduğu anda elimizde 2 yarım ada 1 tane ada olmuş olacak. yarım adalar; Trakya,doğu İstanbul, ada ise İstanbul adası(şuan ki Avrupa kısmının Başakşehir'e kadar olan kısmı).
Bunu 3 maddede inceleyebiliriz.
  • Deprem
  • Savaş
  • Ulaşım

  • Deprem
Kanal tamamlandığı anda şuanda beklenen büyük Marmara depreminden kanalın paralelinde ve çıkışlarında bulunan kesimin en az 10 şiddetinde etkileneceği söyleniyor. (depremlerin büyüklüğü başka şiddeti başka bir şeydir. şiddet sizin oturduğunuz yerin özelliklerine göre etkileyen hasar.)
  • Savaş
Türkiye'nin Trakya tarafından herhangi bir ülke ile savaş yaşamayacağının herhangi bir garantisi var mı?
Buradaki tarihi savaşları bilen arkadaşlar bunları biliyordu. Edirne Osmanlı'nın 2. başkentidir. Ve çok önemli bir bölgedir. Edirne'nin kaybedilişi ile Osmanlı çökmüştür. 93 Harbi diye adlandırılan savaşta Trakya'da Osmanlı ve Ruslar savaşmış ve Ruslar bugün ki İstanbul'daki Yeşilköy'e kadar girmişlerdir. Bunun sebebi Edirne'nin düşmesidir.

İstanbul ile Edirne'nin bağlantısını tamamen kesiyorsun sadece köprüler olacak. Herhangi bir savaş durumunda bu hattı nasıl oluşturacaksın? Köprüler zaten bombalandığı anda direk bittin. Türkiye'nin sonu olabilir.
  • Ulaşım
Zaten bitmiş olan İstanbul trafiğini İstanbul'u parçalara ayırarak daha'da çekilmez hale getirecektir.

Ben bu projenin herhangi bir + olayını görmüyorum. Özellikle projeyi destekleyenlerden duymak isterim.
Ara
Cevapla PGM
Teşekkür verenler:
#10
Kanal istanbul ==

+ İstanbula yeni kanal yapılması
+ Rant için yeni şehirler kurulması
+ Her yıl azalan boğaz trafiğini hafifletcek denmesi ve paralı olması(ki kimse para ödemeyecektir istanbul boğazı varken)
+ Deprem bölgesinde olması deprem anında yardımın 1-2 aya zor gidecek olması
+ Masraflı bir proje günde 3000 kamyon hafriyat dökülecek ve nereye döküleceği belli değil

HAYIR olması için çok sebep var
Bana ulaşmak için / http://english.10tl.net

MybbPHPVB.NETHTMLCSS MySQL                                    

Eğer eleştiriden korkuyorsanız, dünyadan hiçbir şey yapmadan geçip gideceksiniz demektir. 
Cevapla PGM
Teşekkür verenler:
#11
Şu programı izlemeniz faydalı olacaktır, proje hakkında fazlasıyla bilgi veriyor.

atakaj
"I am constantly torn between killing myself or everyone around me."

Ara
Cevapla PGM
Teşekkür verenler:


Hızlı Menü:


Şu anda bu konuyu okuyanlar: 1 Ziyaretçi



***

Online Shopping App
Online Shopping - E-Commerce Platform
Online Shopping - E-Commerce Platform
Feinunze Schmuck Jewelery Online Shopping