14-01-2017 Saat: 12:04
FaradayFuture; takip edenleriniz bilir kendileri son 1,5 yılın en iddialı ama tabiri caizse ‘bal yapmayan arı’sı gizemli şirket. Bugüne kadar hep önce devasa kaynakları, ulaştığı boyutu daha sonra ise yaşadığı sorunlar ile göz önüne gelmiş ama geçen sene tanıttıkları FF Zero 1 ‘üretilmeyecek konsept’ bir hayal kırıklığı olmuştu.
Yılbaşı öncesi bolca duyurdukları gibi bugünlerde ABD’de düzenlenen teknoloji fuarı CES‘te seri üretecekleri ilk otomobilleri, FF 91‘i tanıttılar. Tanıtım tabii ki bal yapmayan arı Faraday Future modasına uygun şekilde büyük şaşa ile gerçekleşti ama yine Faraday Future modasına uyacak şekilde sorunluydu da. Özetle; FF 91 çok iddialı bir otomobil. Boyut olarak Tesla Model X‘e rakip SUV, 1050 beygir motor gücüne sahip, 0-100km/s hızlanmasında 2.5 saniye ile Tesla Model S P100D‘yi geçtiğini, devasa 130kWh bataryası ile 608km onaylı menzile sahip olacağını, 3D Lidar sistemi ile kendi kendini kullanabileceğini, 200kW DC şarj ile saatte 800km’lik şarj hızının olacağını ve 2018’de üretime başlanacağını iddia ediyor.
Üstelik Faraday Future, FF 911) için rezervasyonlara başladı bile. Web siteleri ff.com üzerinden ücretsiz rezervasyon yapabiliyorsunuz, 5000$ tamamen iade edilebilir depozito ile de öncelikli rezervasyon yapabiliyorsunuz. İlk 300 rezervasyon sahibinin Mart 2017’de ‘Alliance’ adında yeni bir rezervasyon kategorisine çıkabileceği de paylaşılan detaylar arasında. Faraday Future, temelini attığı ama daha sonra inşaatı duran fabrikasında 2018’de aracı üretmeye başlayacağını belirtiyor ama ortada henüz bir fiyat yok. Ama ben kendi tecrübeme dayanarak söyleyebilirim ki ABD fiyatı 200,000$’dan pahalı olursa şaşırmayalım.
Özellikleri Sayarsak;
- 0-60 mil2) hızlanma: 2.39 saniye
- Güç: 783kW, 1050 beygir.
- EPA onaylı menzil: 608km (130kWh LG Chem ortaklığı ile gelişen batarya ile)
- 200kW DC, 15kW AC şarj
- 1 3D açılıp kapanır Lidar, 10 yüksek çözünürlüklü kamera, 12 ultrason sensör, 13 uzun ve kısa menzilli radar ile tamamen otonom sürüş.
- LTE ve Wifi ile sürekli bağlı bir otomobil. Faraday Future yatırımcısı LeEco ortaklığı ile müzik, film vb. kabin içi eğlence sistemleri.
- BMW i3 gibi ‘hayalet kapı’, yani ortada menteşe yok ancak arka kapı ön açılmadan da açılabiliyor.
- Gerçek anahtarsız giriş, orta kolona gizli kamera ile arabaya yaklaşanın suratının tanınması ile kapının açılması, koltuk, kabin, eğlence ayarlarının da bu kişiye göre ayarlanması.
- Arkadan itiş, arka iki tekerlekteki iki motor ile tork vektör özelliği ve yine daha rahat dönüş için arka tekerleklerde de makas mevcut.
- Panoramik tavan camı elektronik kararan cinsten.
- Yan aynalar yasalar tarafından izin alınabildiği taktirde sökülebiliyor.
- Sürtünme katsayısı 0.25, yani araba oldukça aerodinamik.3)
Gelelim büyük heyecan yaratılan ve iki hafta öncesinden beri ‘teaser’ yayınlanıp durulan tanıtımda yaşanan sorunlara;
- Arabanın kendini park etme özelliği demosu çalışmadı, araba ötede kaldı ve CEO YT Jia sahnede ışıkların altında tek başına kaldı.
- FF 91’in peformansının gösterilmesi için bir ‘kalkış yarışı’ pisti kuruldu ve birkaç araba ile yarıştırıldı. Ama seyiriciler bulundukları yerden bitiş çizgisini kimin ilk geçtiğini göremiyordu bile.
- Araba tam ışık altında enteresan bir kamuflaj olmadan hiç gösterilmedi.
Alıntıdır
Alıntı:teslaturk.com