Dünyanın her yerinde, buna Türkiye de dahil, gelişen SEO trendlerini takip ettiğinizde giderlerinizi azaltmış olursunuz! SEO’nun uzun süreli bir yatırım olduğunu artık herkes biliyor, ancak bugün sizlerle çok daha önemli ipuçları paylaşacağız.
SEO çalışmalarını düzenli olarak yaptığınızda, bütçe tasarrufunun yanında zamandan da kazanıyorsunuz. Öncelikle, geç kalmış olmuyorsunuz! Peki, düzenli bir bütçe ayırdığınızda bunun size nasıl geri dönüşleri oluyor ve bütçenizi nasıl maksimize ediyorsunuz, işte bugünkü yazımız temel olarak bununla ilgili…
SEO, işletmenizin kâr etmesi için güçlü ve önemli bir yatırımdır.
SEO Uzmanlarından Destek Alın
Web siteniz için SEO çalışmalarına başlamayı düşündüğünüzde, belki de ilk adım denetim. Yani, sitenizin SEO açısından ne durumda olduğunun analizi. Eğer bu analizi bir uzmandan, bir web geliştiriciden almazsanız, başarı şansınız oldukça düşük olabilir. Küçük de olsa bir bütçe ayırmadan başarı sağlamak neredeyse imkânsız.
SEO Bütçesi Ne Kadar Olmalı?
SEO’ya ne kadarlık bir bütçe ayırmalıyım? En sık sorulan sorulardan bir tanesi de budur. Bu sizin sektörünüze ve şirket büyüklüğünüze göre değişiyor. Yıllık bütçe planlaması yaparken, çalışmalara ayıracağınız miktar mutlaka planlamanız içerisinde yer almalı.
Rekabet de diğer önemli bir etken. Rakipleriniz hangi oranda SEO yatırımı yapıyor? Araştırmanızda fayda var.
Sahte KPI’lar
SEO’nun ilk hedefi; anahtar kelime yoğunluğu vb. rakamı araştırmak değil, şirketinize uzun dönemde kâr getirmektir. Bunun için de, Google sıralamalarında iyi bir yer edinmeniz gerekiyor.
SEO Çalışması Ne Zaman Sonuç Verir?
SEO’nun; araştırma, zaman, uygulama ve raporlama gerektiren uzun soluklu bir maraton olduğunu unutmayın. Bu süreçte, süreklilik de önemlidir. Birçok kampanyanın Google tarafında yeterli derecede fark edilmesi en az 3 ay sürüyor. Bu da en iyimser tablo. Yapılan kampanyanın türü ve diğer birçok faktörle birlikte bu süre bazen 6 ayı, hatta bazen 1 yılı bulabilir. Bu yüzden, sabırlı olmalısınız.
Bir TV kampanyası, bir gecede her şeyi değiştirebilir. Fakat SEO için aynısını söyleyemeyiz. Burada, TV’nin SEO’dan daha etkili bir kanal olduğunu söylemiyoruz. Sadece, ikisinin birbirinden farklı mecralar olduğunu ifade etmek istiyoruz.
Yetersiz İş Modelleri
İşletmelerin ve markaların yaptıkları en büyük hata, SEO’yu iş modellerine dahil etmemeleri. SEO
ile güçlendirilmemiş bir iş modelinin beklenen kâr oranlarını getirmesi mümkün değil. Özellikle de, e-ticaret tarafında faaliyet gösteren işletmeler için! Organik aramalarda görünürlüğünüzü yükseltmelisiniz, bunun için de düzenli bir yatırım yapmak ve SEO dünyasındaki son trendlere uyumlu olmak şart.
SEO Trendlerini Takip Etmek
SEO trendlerini takip etmek, tabii ki doğru olan. Fakat, birçok şirketin gözden kaçırdığı çok önemli bir nokta var. Sadece takip yeterli olmayabiliyor! Çünkü büyük bir rekabet var. Bu yüzden, SEO tekniklerini uygulamanın ötesinde, trend koyucu bir marka olmaya çalışmalısınız. Örneğin, iyi bir içerik pazarlaması stratejisi bu yollardan sadece bir tanesi!
Stratejinizi En Başında Kurgulayın
Bir web sitesi oluşturulmadan önce, kullanıcı deneyimi ve dönüşümde büyüme gibi başlıklar daha en başından planlanmalı. Web sitenizin sürekli büyüyen bir trafiğinin olması bile tek başına yeterli değildir. Bu yüzden, bütünlüklü bir strateji oluşturmanız gerekiyor.
Edilgen değil, etken davranmalısınız. Yani, bekleyen değil, ilk yapan olmakta fayda var!
Sahte SEO Trendleri Değil, Kullanıcıyı Takip Edin
SEO trendleriyle ilgili en büyük diğer bir sorun da bilgi kirliliği. Gelecekte bizleri hangi SEO yeniliklerinin beklediği noktasında ortalıkta dolaşan birçok yanlış bilgi var. Doğru bilgiyi, diğerlerinden ayırt etmek zor. Şunu daima aklınızda bulundurun. SEO’nun geleceğini asıl belirleyen şey, teknoloji gelişiminin yanında, kullanıcıların davranışları ve alışkanlıklarıdır!
SEO çalışmalarını düzenli olarak yaptığınızda, bütçe tasarrufunun yanında zamandan da kazanıyorsunuz. Öncelikle, geç kalmış olmuyorsunuz! Peki, düzenli bir bütçe ayırdığınızda bunun size nasıl geri dönüşleri oluyor ve bütçenizi nasıl maksimize ediyorsunuz, işte bugünkü yazımız temel olarak bununla ilgili…
SEO, işletmenizin kâr etmesi için güçlü ve önemli bir yatırımdır.
SEO Uzmanlarından Destek Alın
Web siteniz için SEO çalışmalarına başlamayı düşündüğünüzde, belki de ilk adım denetim. Yani, sitenizin SEO açısından ne durumda olduğunun analizi. Eğer bu analizi bir uzmandan, bir web geliştiriciden almazsanız, başarı şansınız oldukça düşük olabilir. Küçük de olsa bir bütçe ayırmadan başarı sağlamak neredeyse imkânsız.
SEO Bütçesi Ne Kadar Olmalı?
SEO’ya ne kadarlık bir bütçe ayırmalıyım? En sık sorulan sorulardan bir tanesi de budur. Bu sizin sektörünüze ve şirket büyüklüğünüze göre değişiyor. Yıllık bütçe planlaması yaparken, çalışmalara ayıracağınız miktar mutlaka planlamanız içerisinde yer almalı.
Rekabet de diğer önemli bir etken. Rakipleriniz hangi oranda SEO yatırımı yapıyor? Araştırmanızda fayda var.
Sahte KPI’lar
SEO’nun ilk hedefi; anahtar kelime yoğunluğu vb. rakamı araştırmak değil, şirketinize uzun dönemde kâr getirmektir. Bunun için de, Google sıralamalarında iyi bir yer edinmeniz gerekiyor.
SEO Çalışması Ne Zaman Sonuç Verir?
SEO’nun; araştırma, zaman, uygulama ve raporlama gerektiren uzun soluklu bir maraton olduğunu unutmayın. Bu süreçte, süreklilik de önemlidir. Birçok kampanyanın Google tarafında yeterli derecede fark edilmesi en az 3 ay sürüyor. Bu da en iyimser tablo. Yapılan kampanyanın türü ve diğer birçok faktörle birlikte bu süre bazen 6 ayı, hatta bazen 1 yılı bulabilir. Bu yüzden, sabırlı olmalısınız.
Bir TV kampanyası, bir gecede her şeyi değiştirebilir. Fakat SEO için aynısını söyleyemeyiz. Burada, TV’nin SEO’dan daha etkili bir kanal olduğunu söylemiyoruz. Sadece, ikisinin birbirinden farklı mecralar olduğunu ifade etmek istiyoruz.
Yetersiz İş Modelleri
İşletmelerin ve markaların yaptıkları en büyük hata, SEO’yu iş modellerine dahil etmemeleri. SEO
ile güçlendirilmemiş bir iş modelinin beklenen kâr oranlarını getirmesi mümkün değil. Özellikle de, e-ticaret tarafında faaliyet gösteren işletmeler için! Organik aramalarda görünürlüğünüzü yükseltmelisiniz, bunun için de düzenli bir yatırım yapmak ve SEO dünyasındaki son trendlere uyumlu olmak şart.
SEO Trendlerini Takip Etmek
SEO trendlerini takip etmek, tabii ki doğru olan. Fakat, birçok şirketin gözden kaçırdığı çok önemli bir nokta var. Sadece takip yeterli olmayabiliyor! Çünkü büyük bir rekabet var. Bu yüzden, SEO tekniklerini uygulamanın ötesinde, trend koyucu bir marka olmaya çalışmalısınız. Örneğin, iyi bir içerik pazarlaması stratejisi bu yollardan sadece bir tanesi!
Stratejinizi En Başında Kurgulayın
Bir web sitesi oluşturulmadan önce, kullanıcı deneyimi ve dönüşümde büyüme gibi başlıklar daha en başından planlanmalı. Web sitenizin sürekli büyüyen bir trafiğinin olması bile tek başına yeterli değildir. Bu yüzden, bütünlüklü bir strateji oluşturmanız gerekiyor.
Edilgen değil, etken davranmalısınız. Yani, bekleyen değil, ilk yapan olmakta fayda var!
Sahte SEO Trendleri Değil, Kullanıcıyı Takip Edin
SEO trendleriyle ilgili en büyük diğer bir sorun da bilgi kirliliği. Gelecekte bizleri hangi SEO yeniliklerinin beklediği noktasında ortalıkta dolaşan birçok yanlış bilgi var. Doğru bilgiyi, diğerlerinden ayırt etmek zor. Şunu daima aklınızda bulundurun. SEO’nun geleceğini asıl belirleyen şey, teknoloji gelişiminin yanında, kullanıcıların davranışları ve alışkanlıklarıdır!