Konuyu Oyla:
  • Toplam: 1 Oy - Ortalama: 4
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
E-Ticaret Sitelerinde Sık Yapılan 7 Kritik SEO Hatası
#1
Çoğunuz biliyorsunuz e-ticaret sektörü Türkiye’de çok hızlı bir şekilde büyüyor. E-ticaret sitesi kurup ürün pazarlayan girişimcilerin sadece yaklaşık 10%’u başarılı oluyor. Bence bu normal, çünkü bu başarısız e-ticaret sahiplerinin çoğu e-ticaret, içerik pazarlaması ve SEO konusunda acemidirler. E-ticaret SEO hakkında daha önce hazırladığım kılavuza burdan göz atabilirsiniz: E-Ticaret Siteleri için En İyi 8 SEO İpucu 

Bu yazımda size e-ticaret sitelerinde sık yapılan yedi tane kritik SEO hatasından bahsedeceğim. Öncelikle şunu söylemeliyim, maalesef e-ticaret sitelerine SEO yapmak, bloglara veya birkaç sayfalık kurumsal sitelere SEO yapmaktan daha zordur. Hemen endişelenmeyin, bu durumu kendi lehinize çevirin, eğer e-ticaret sitesi sahibi iseniz veya ileride e-ticaret sektörüne girmeyi düşünüyorsanız o zaman bu zor teknikleri öğrenerek rakiplerinizi hızlıca geride bırakabilirsiniz.
1. Ürün Açıklamasının Olmaması
Birçok e-ticaret site sahipleri sitelerine ürünlerin bulunduğu hazır XML dosyalarını ekliyorlar ama çoğu ürün başlıklarını ve açıklamalarını özgünleştirmiyorlar, çünkü SEO’yu pek ciddiye almıyorlar. Bu da maalesef kopya içeriğe giriyor. Ya da ürün açıklamalarını ve başlıklarını diğer sitelerden kopyalıyorlar. Bu hatayı yapanların ise e-ticaret sektöründe başarılı olmaları çok zor, belki hatalarını farkederek böyle hatalardan uzak dururlarsa o zaman başarılı olma ihtimalleri yükselir.
Hatta en çok yapılan hatalardan bir tanesi de hiç açıklama yazmıyorlar. Sadece ürün resimlerinin yeterli olacağını sanıyorlar ama arama motorları resimleri okuyamazlar maalesef. Bu yüzden özgün ve kaliteli ürün açıklaması şarttır.
Ne kadar özgün içeriğin yeterli olacağını anlamanın en iyi yolu da ürün sayfasındaki tüm kelimeleri saymanızdır. Dikkat edin, ürün açıklaması demedim, ürün sayfasındaki tüm kelimeleri, yani footer’daki kelimeleri, navigasyon ve kenar çubuğundaki, menülerdeki tüm kelimeleri sayın, daha sonra da açıklama alanına bu saydığınız kelime sayısından daha fazla kelimeli içerik yazın. Az önce dediğim gibi, sayfadaki footer alanındaki, navigasyon ve kenar çubuğundaki, menülerdeki kelimeler özgün değildir, çünkü diğer tüm sayfalarınızda da bu kelimeler vardır.
Kısaca, ürün açıklamasına ne kadar çok özgün içerik yazarsanız o kadar iyidir. Bunları unutmayın:
  • Müşterilerinizin satın alma kararlarına yardım eden kaliteli ürün açıklamaları yazın. Ürün özelliklerinden çok ürünün faydalarından bahsedin.

  • İçerikleri diğer sitelerden kopyalamayın. Bunu yaparsanız arama motorları sitenizi cezalandırır.

  • Kaç kelimelik açıklamanın dönüşüm oranını arttırdığını test edin. Fazla içerik dönüşüm oranınızı azaltabilir, ya da arttırabilir.

2. Üretici Firmaların Açıklamalarını Kullanmak
Eğer arama motorları tarafından filtreye yakalanmak istiyorsanız o zaman üretici firmanın açıklamalarını kullanın. Bu arama motorlarından banlanmanızı garanti eder.
Bunun sebebi ise birçok e-ticaret siteleri bu açıklamaları kullanırlar. Bu da tabi kopya içeriğe girer, böylece algoritma cezası yersiniz. Kısaca e-ticaret projenizi mahvedersiniz.
Burdaki kural: herzaman özgün içerik oluşturun. Kopya içerikle siteleri Google kolayca banlar.
Elbette binlerce ürün için veya hızlı değişen stoklar yüzünden özgün içerik oluşturmak son derece zor bir iştir. Açıklama yazamadığınız ürün sayfası için de NO INDEX meta etiketini kullanabilirsiniz, ama arama motorlarında üst sıralara çıkmayı beklemeyin.
Zaten eğer bu sektöre yeni başlayan girişimci iseniz muhtemelen ürün sayınız fazla değildir ve kendiniz ürün açıklamalarını özgün bir şekilde oluşturabilirsiniz, veya bunun için editör kiralayabilirsiniz, 100 kelime için 1-2 TL öderseniz zaten 1000 TL’ye yaklaşık 500-1000 veya daha fazla ürün sayfanızı özgünleştirirsiniz. Bu elbette zaman alacaktır ama sabırlı olun, acele ederseniz işinizi mahvedersiniz.
3. Ürün Yorumlarının Olmaması
Tüketicilerin yaklaşık 70%’i ürün yorumlarına bakar, buna ürün sayfasında, forumlarda veya diğer sitelerde de bakabilir. Yani sitenizde yorum olmazsa, satışlarınızı ciddi anlamda azaltırsınız. Dahası, arama motorlarında yorum sayfaları ürün sayfalarından daha üst sıralarda yer alırlar.
Örneğin aşağıda idefix.com’da bulunan bir kitap için yazılan yorumlara bakabilirsiniz, bu yorumlar satın alma konusunda kararsız olan potansiyel müşterileri derhal harekete geçirecektir. Ayrıca ürün sayfası için bir özgün içerik haline gelirler, böylece arama motorları bu sayfaları sıralamada yükseltecektir.


4. Ürün Sayfalarını Arama Talebine Göre Optimize Etmemek

Başlıkları, sayfa başlıklarını ve ürün açıklamalarını yazarken talepleri ve insanların arama motorlarına yazarak arattığı aranan anahtar kelimeleri dikkate aldığınızdan emin olun. Aksi halde, kimsenin aramadığı kelimelere göre optimize edebilirsiniz ve satışlarınızı ciddi anlamda azaltırsınız. Bu e-ticaret sitelerinde sık yapılan en kritik hatalardan birisidir.

Ürün sayfalarını optimize etmek için aşağıdaki ipuçlara göz atın:
  • Başlık ve H1 etiketlerinde model numaraları kullanın.

  • Başlık ve H1 etiketlerinde marka isimleri kullanın.

  • Resim alt etiket bilgileri girmeyi unutmayınız!

  • Sayfada anahtar kelimeyi tekrar tekrar kullanarak spam yapmayın.

  • Ve içerikleri göstermek için asla iframe kullanmayın.

Site içi SEO ipuçları hakkında daha fazla bilgi için burdaki makaleme göz atın: 22 Adımda Site İçi (On-Page) SEO Rehberi

5. Özgün Olmayan Başlıklar

E-ticaret sitelerinin yaptığı en büyük hatalardan bir tanesi de kopya başlık etiketleri. Başlıkların özgünlüğüne dikkat edin ve kopya başlıklardan kaçının. Bu SEO’nun temellerindendir, fakat buna rağmen birçok e-ticaret siteleri bu kuralı bozuyor.

SEOamk.com’un kaynak koduna baktığınızda başlık etiketini görebilirsiniz:

[img=412x0]http://seoamk.com/wp-content/uploads/2014/08/seoamk-title.png[/img]

Aynı markadan birçok ürün satıyorsanız veya birçok markadan benzer ürünleri satıyorsanız başlık etiketi oluşturmak zordur. Tekrar tekrar aynı anahtar kelimeleri kullanmak zorunda kalabilirsiniz. Arama motorları bu olayın hemen farkına varırlar, bu yüzden benzersiz anahtar sözcüklere odaklanmanızı öneririm.

Online üzerinden alış veriş yapanlar bir anahtar kelimeden fazla kullanıyorlar. Örneğin, başlık etiketinizin yapısı şu şekilde olmalıdır: Marka – Model – Öğe Türü

Yani, buna örnek vermek gerekirse, şu şekilde olabilir: “Ferrari 458 Italia model araba”ya da “Tofaş Şahin 1.6 araba”.

6. SEO Dostu URL’lerin Olmaması

Arama motoru dostu URL nedir? Örneğin: 
Kod:
http://www.altinkitaplar.com.tr/dusun-ve-zengin-ol/


SEO uyumlu URL’lere bakarak sayfada ne olduğunu az çok anlayabilirsiniz. Anahtar kelimeleri URL’lerde kullanmak çok önemlidir.

SEO dostu URL’leri kullanmak için 3 sebep:

  1. Semantik: Bu URL’ler müşterilerin o URL’ye tıkladıklarında neyle karşılaşacaklarını tahmin etmelerini kolaylaştırır. Eğer numaralardan ve saçmalıklardan oluşan uzun URL’niz varsa – spam olarak gözükür ve SEO açısından faydalı olamaz, sıralamada yükselmenizi engeller.

  2. Anahtar Kelime ve Anchor Link Şansı: Diğer insanlar içeriğinizin URL’sini alarak sitelerinde yeniden yayınlayabilirler. URL’ler anchor text olarak kullanıldığında o anchor text’te anahtar kelimeleriniz de olacaktır, böylece arama motorlarında anahtar kelimelerinizde daha da yükselebilirsiniz.

  3. Alâkalılık: URL’lerde alâkalı anahtar kelimelerin olması Google’ın sayfanızın ne hakkında olduğunu öğrenmesine sebep olur ve sıralamada üst sıralara yükseltir.

7. Çok Sayıda Kopya İçerik

Yazdırmak için sayfalar, farklı sıralama elemanlarıyla arşivler, etiketler ve kopya içerik oluşturan herşey arama motorları tarafından indekslenmemesi lazım ve robots.txt ile engellenmesi lazım. Bu çok önemlidir, çünkü kopya sayfalar yüzünden siteniz arama motorları tarafından ceza yiyebilir.

Kopya içeriklerden kaçınmanın birkaç tane ipucu:
  • Kopya içerik oluşturan arşivleri, etiketleri ve kategori sayfalarını robots.txt ile indekslenmelerini engelleyin.

  • Hangi sayfaların indekslenmesini istiyorsanız o zaman canonical etiketini kullanın. Örneğin, alışveriş sepetiniz yorumlar ve eleştiriler sebebiyle yeni URL’ler oluşturuyorsa, canonical etiketi arama motorlarına hangi sayfanın dikkate alınmasını söyler.

  • Kopya içeriklerin bulunduğu yerlere nofollow etiketlerini ekleyebilirsiniz.

Altın SEO Kuralı – Kullanılabilirlik Öncelikli Olsun

Bildiğiniz gibi, Google kullanıcılar ve onların deneyimleri hakkında endişe eden arama motorudur. İlk önce, güven kazanmak için e-ticaret sitenizi müşterilere uygun ve kullanışlı yapmanız gerekiyor. Müşterileriniz için iyi ve benzersiz olan şey – Google için iyidir.
Sitenizde daha fazla zaman geçiren insanlar, ve çok azı arama sonuç sayfasına geri dönüyorsa o zaman Google bunu anlar ve sitenizi üst sıralara taşır.





Alıntıdır;
Kod:
http://oyunhileleri.35tr.net/
Ara
Cevapla PGM
Teşekkür verenler:
#2
10TR.NET Dışı Linkleri Code Tagları İçine Alın..
Ara
Cevapla PGM
Teşekkür verenler:
#3
Özür dilerim hocam, aldım
Ara
Cevapla PGM
Teşekkür verenler:
#4
Eticaret sitelerinde veya normal işletmelerin sitelerinde yapılması gereken 3 temel çalışma mevcuttur.
  1. Site-içi SEO optimizasyonu
  2. Özgün içerik çalışmaları
  3. Site-dışı kaliteli ve düzenli link inşası. 
Karşılaşılan en temel ve bariz hata olarak, kopya içerik sorunudur. Tedarikçilerden alınan ürün açıklamaları ve ürün resimleri aynı şekilde kullanılmaktadır. Özgün ve orjinal açıklamalar veya içerik konularında yeterince ağırlık vermeyen firmalar malasef Google sonuçlarında çok gerilerde kalmaktadır. 2018 yılında yapılması gerekenlere bu ayrıntılı e-ticaret satış arttırma rehberinden göz atabilirsiniz.
Ara
Cevapla PGM
Teşekkür verenler:


Hızlı Menü:


Şu anda bu konuyu okuyanlar: 1 Ziyaretçi



***

Online Shopping App
Online Shopping - E-Commerce Platform
Online Shopping - E-Commerce Platform
Feinunze Schmuck Jewelery Online Shopping