26-12-2014 Saat: 00:03
Haber kaynaklarında yaptığı algoritma değişiklikleri ile şirket veya işletme sayfalarının erişiminin büyük ölçüde düşürmesi ile bir anda eleştiri oklarını üzerine çeken Facebook bu konuya açıklık getirdi.
Sayfaların yaptıkları paylaşımların organik erişiminin bir anda düşmesi ile markalar ve işletmeler isyan etmiş, Facebook’un reklam satmak için eleştirilmesine sebep olmuştu. (bence hala durum öyle)
Bu konuya açıklık getirmek amacıyla Facebook’un reklam pazarlama ekibinin başkanı Brian Bolan bir açıklama yayınladı ve haber kaynağının nasıl çalıştığını ve neden içerikleri az gösterdiklerini açıkladı.
Facebook, erişimin düşmesini iki ana nedene bağlıyor. Bunların ilki içeriklerin çok fazla sayıda olması. Ortalama bir kullanıcının arkadaşlarının paylaştıkları ve beğendiği sayfaların paylaştıkları gönderilerle birlikte 1500 civarı bir anlık paylaşımla karşılaştığını ve söyleyen Facebook, gün geçtikçe beğenilen sayfaların ve sayfalar arasındaki rekabetin de etkisi ile içerik patlaması olduğunu da belirtiyor.
İkinci sebep ise haber kaynağının algoritması ile alakalı. Algoritmaya göre tüm içeriklerin gösterilmesi yerine kullanıcıların ilgi alanları ile ilgili içerik gösterilmek üzerine kurulu. Bu sebepten dolayı Facebook bu 1500 küsür içeriği göstermek yerine haber kaynaklarında o kullanıcıların ilgisini çekebilecek maksimum 300 haber göstermeyi seçiyor. Bu da zaten rakamların bir anda neden bu kadar düşmesini açıklıyor.
Özetlemek gerekirse Facebook "biz bu işi para için yapmıyoruz" dese de bu bize fazla inandırıcı gelmedi. Tamam, Twitter’a benzemeye çalışmıyorsun da daha düne kadar tıkır tıkır işleyen mantık neden bir anda sekteye uğradı? Zaten beğenilen sayfanın içeriğinde kime gösterileceği belli. Yani özetle ben bunu yemedim. Brian Bolan, “patron şu anda meşgul” diyen yalancı bir sekreter gibi geldi gözüme.